1

Onderwerp: Taart vullen met verse aardbeien

Hallo

Ik wou een taart vullen met lemon curd en verse aardbeien. Heeft iemand tips hoe ik hier het best aan begin? Ik wil ook aardbeien bovenop de taart leggen. Ik ga een biscuit bakken.
Moet ik de aardbeien eerst met suiker bestrooien of niet, gaan ze dan niet veel vocht afgeven? Moet ik ze op botercr

2

Re: Taart vullen met verse aardbeien

Aardbeien zijn heeeerlijk om de taart en zeker met een laagje lemon curd. Ze geven alleen wel veel vocht af dus als je de taart verder niet gaat bekleden en versieren met fondant zou ik het zo kort mogelijk van te voren doen.
En met slagroom en lemon curd (of lemon curd door de slagroom roeren, dan heb je een lemon mousse... ) laagje lemon curd eronder en aardbeien erop... je moeder zal er helemaal in haar nopjes mee zijn hoor!! :-D

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

ik was de aardbeien eerst, en dan snij ik het kroontje eraf en snij ik ze in plakjes.
die leg ik op een keukenpapiertje en dep ze droog.
in de taart gaat een laagje jam, en een tweede laag aardbeienbotercrememix en daarop de plakjes aardbei. mmmmm

4

aardbeien zo min mogelijk met water in aanraking laten komen, ze zuigen heel veel vocht op als je ze wast.\
Ik heb ze laatst op de botercreme gelegd, gewoon in plakjes gesneden.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

5

Ik heb er een laagje ganache onder gedaan en de aardbeien heel goed afgedroogd...en echt pas op het laatst op de taart gelegd....

Succes....