1

Onderwerp: Op mijn kapsel zit een bult

Ik haalde net mijn kapsel uit de oven en er zit aan de bovenkant een bult/bobbel op.. in het midden. Ook vind ik hem niet zo hoog, heb een bakblik van 20 cm doorsnee hier uit de webshop en ook de mix van hier gebruikt met de verhoudingen van de tabel hier.. Zou ik misschien te kort hebben gemixd??

Ik las hier ergens dat ik dan mijn oven in 3 stappen moet gaan zetten met het bakken.. Is het dan de bedoeling dat ik hem eerst voorwarm op de laagste stand en dan zo steeds een stapje verder omhoog...

Ik ga hem wel gebruiken en snij die bult er gewoon af.. Wanneer snijden jullie de taart in delen voor het vullen, als hij nog warm is of wanneer hij is afgekoeld!

2

Re: Op mijn kapsel zit een bult

Als je de biscuit na het bakken uit de vorm haalt en omdraait en een tijdje laat staan gaat de bult ws vanzelf weg. Ik bak de kapsels altijd een dag vantevoren, omdat ze dan niet zo kruimelen als je ze snijdt. Het bakken in stappen doe ik zelf niet echt. Ik verwarm de oven voor op 150 graden en bak hem ongeveer 25-30 minuten in deze stand. De laatste 10 minuten dan op 175 graden.

Hoe lang heb je gemixt trouwens? Ik zou zeker de tijden aanhouden die op de verpakking vermeld staan.

3

Re: Op mijn kapsel zit een bult

Ik heb het niet precies bij gehouden hoe lang ik heb gemixd maar ik denk dus wel iets te kort.. En ik heb de taart uit de vorm en de bult is inderdaad al wat minder hoog..