1

Onderwerp: fondant

ik heb een tijdje geleden geprobeert zelf fondant te maken van het recept hiernaast. Maar de vraag is klopt het recept wel........ik had nog niet eens de helft van de suiker erin en toen was het al 1 bonk waar je niks mee kon??? staat het verkeerd in het recept of doe ik iets verkeerd. ik heb het samen met een vriendin geprobeerd en we hebben het recept wel 10 keer doorgelezen.

heeft iemand hier een gouden tip??

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

2

Re: fondant

Er staan 2 recepten, welke heb je gebruikt?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

de eerste maar ik heb het net nog een keer geprobeert te maken en op de een of andere manier is het nu wel gelukt??!! ik heb een mooi bolletje fondant liggen. moet er vorig keer toch iets verkeerd gegaan zijn....aan het recept ligt het niet :D

weet iemand toevallig of het eerste marsepijnrecept geschikt is voor bekleden???

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

4

Ik had dat ook. Ik had ook maar de helft van de suiker nodig.
Soms moet je maar op gevoel werken...

5

amina84 schreef:

de eerste maar ik heb het net nog een keer geprobeert te maken en op de een of andere manier is het nu wel gelukt??!! ik heb een mooi bolletje fondant liggen. moet er vorig keer toch iets verkeerd gegaan zijn....aan het recept ligt het niet :D

weet iemand toevallig of het eerste marsepijnrecept geschikt is voor bekleden???

Ja, dat kan je er wel voor gebruiken. Wel ben je met deze ingredienten duurder uit dan gekochte marsepein, en kleurt hij minder mooi, doordat je zelf die amandelen nooit zo fijn krijgt, dus kleine stukjes houd, stipjes in de kleur.