Onderwerp: Golven/zee maken
Ik moet een boot-taart maken, en nu wilde ik dus ook een zee hebben. Het liefste niet met fondant of marspein ofzo, maar met iets wat ik lekker wild kan aanbrengen. Heeft iemand idee
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Golven/zee maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik moet een boot-taart maken, en nu wilde ik dus ook een zee hebben. Het liefste niet met fondant of marspein ofzo, maar met iets wat ik lekker wild kan aanbrengen. Heeft iemand idee
http://www.linkslanding.com/html/ce/cak … cake_4.jpg
Zo iets? Dat wordt gewoon met blauwe botercr
oja, die is wel gaaf! Zou je het ook met iets anders dan botercr
Heb al 2 keer een wereldbol gemaakt en gebruikte voor de zee idd blauwe botercreme, gaat perfect.
Ik moet voor het weekend een zwemtaart maken en nou wilde ik voor de golven witte chocopasta blauw proberen te maken. Ik weet dus niet of deze tip ook gaat lukken.
Misschien dat ik ook icing kan gebruiken? Maar dat wordt hard, moet ik er dan tylose door doen? En waar haal je dat(behalve de webshop)?
Nee, tylose maakt juist hard!! Je moet om icing zacht te houden glycerine erdoor doen.
Oke, fijn dat ik dat weet;) Weet iemand ook waar ik dat kan krijgen?
In de hebshop
Je kunt het ook zelf maken van eiwitten en poedersuiker. Voor de veiligheid kun je gepasteuriseerde eiwitten kopen in de supermarkt.
Als je wilt dat het zacht blijft moet er wel glycerine in. Dat kun je o.a. vinden bij natuurvoedingswinkels.
je zou ook de icing uit de tube kunnen nemen die blijft zacht.
Bij de taartenparade op het forum staat nu een mooie taart met water, bij diploma A/B, er staat ook bij hoe ze dat gedaan heeft, volgens mij witte chocola met kleurstof, het ziet er in ieder geval erg mooi en echt uit!
ik heb bij mijn strandtaart de golven gemaakt van fondant:
De golven op een papier getekend en toen overgebracht op de fondant en uitgesneden.
Wat ook prima kan is aangevette slagroom op kleur brengen met kleurstof, als je hem goed stijf hebt kan je net zoals de echte zee pieken maken. Royal icing gaat ook goed trouwens.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Golven/zee maken