1

Onderwerp: taartjes voor de juf zelf door de kids laten versieren

Binnenkort krijgt een herintredende juf haar diploma en wil de andere juf haar tracteren op een feestje met de kids. Nu mochten de kinderen allemaal ideeen aandragen en 1 daarvan was een taart, waarop mijn zoontje direct zei 'die wil mijn moeder wel maken zij zit op een taartencursus en wil heeeeel graag taarten maken" Tja waar blijf je dan??
Dus ik vanmiddag naar school en nu heb ik met de juf afgesproken dat ik de taarten maak en die samen met de kids ga versieren. Heeft iemand van jullie dat wel eens gedaan. Er zijn 26 kids en ik dacht om groepjes te maken  en dan per groepje een klein taartje te laten versieren met uitstekers (bijv. vlinders)  en dan die kleine taartjes op een grote te zetten.

Heeft iemand een andere of leuker idee???

2

Re: taartjes voor de juf zelf door de kids laten versieren

Het blijft leuk die kinderdingen. Dus je moet er vooral van gaan genieten!
Maar wat je gaat doen is heel afhankelijk van de leeftijd van de kids. Dus dat is wel handig om te vertellen.
Je kan met de grotere kids ook een taart versieren in een thema (dier bijv.) Een boltaartje is dan heel handig.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Het is eind groep 3 dus 7 jaar. Maar er zitten een aantal zeer drukke kinderen bij die heel moeilijk hun aandacht ergens bij kunnen houden. Heel lastig, ik heb zelf kinderen die heel lang iets kunnen doen dus moet dan echt omschakelen maar goed het is wel heel erg leuk om te doen. Ik denk alleen niet dat het heel erg lang moet duren.

4

Eind groep 3 hebben ze al best geleerd om in de klas iets langer mee te doen. Duis dat scheelt. Maar als het tijdens een feestje is dan zijn ze wel wat drukker dan normaal in de klas.
Wat je ook kan doen is (deed ik vroeger op feestjes) is een taart bakken. En deze dan steeds door een kind iets verder laten versieren en vullen. De 1 spuit de slagroom, de ander doet de sprinkels, weer een ander gooit de smarties erop. Je kan er ook een paar iets laten uitsteken. Nou waren de kinderfeestjes niet met zulke hele grote aantallen kinderen, maar misschien kan je er een paar doen.
Op deze manier wordt het ook echt een taart door de kids, voor de juf.

Groetjes, Ilonka

5

Kun je niet rondjes of vierkantjes fondant uitsteken en een beetje laten drogen dat ieder kind er een mag versieren door hem met kleurstof met alcohol te beschilderen of met uitstekers. En die stukjes daarna op de taart plakken?

Groetjes Marlies

6

De alcohol verdampt heel erg snel. Dus dan moeten die kindjes ook razend snel werken en bij jij alleen maar aan het hollen om de alcohol te mengen met de poeder.
Lijkt mij niet handig, maar je kan wel rondjes uitsteken en deze door de kids laten bekleden met kleinere uitstekers en die dan op en grote taart plakken. Is misschien niet de mooiste taart, maar ik denk dat de juf er wel heel blij mee zou zijn. Eigen werk van de kindjes.

Groetjes, Ilonka