1

Onderwerp: Handschoenen?

Ik vroeg me af of jullie van die handschoentjes gebruiken bij het kneden van de marsepein/fondant?
En of dit dan uit hygi

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

2

Re: Handschoenen?

ehm.. zonder.. ik heb ze wel maar vind het voor geen meter werken :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik doe ze wel altijd aan als ik marsepein ga keuren. Het was even wennen, maar het werkt prima. Als ik ga bekleden en versieringen uitsteek etc. doe ik ze niet aan.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

4

Ik heb zo ook alleen aan met kleuren en soms vergeet ik het :( en dan loop ik net als nu met roze handen!
De americolors krijg je helemaal niet meer van je handen af, ook niet als je gelijk je handen wast. Dus volgende keer weer met handschoentjes aan :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik zonder....ik kan niet overweg met die dingen....:lol:

6

Ottolien schreef:

Ik heb zo ook alleen aan met kleuren en soms vergeet ik het :( en dan loop ik net als nu met roze handen!
De americolors krijg je helemaal niet meer van je handen af, ook niet als je gelijk je handen wast. Dus volgende keer weer met handschoentjes aan :Y

Ik heb ook americolors en was ze met een zeepje en een schuursponsje en krijg alles ervan af

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

7

ik doe ze ook alleen aan met kleuren

Groetjes, Dorothea.

8

Ik gebruik meestal wel handschoentjes, maar geen latex, daar blijft alles aan plakken.
Nu gebruik ik ongepoederde vinyl handschoentjes en dat gaat super!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Ik kan het echt niet hoor, met die handschoentjes aan... Als ze er naar vraagt dan vraag je haar maar of ze wel eens een chef met handschoenen aan aan het werk gezien heeft ;)

Het zit volgens mij voornamelijk tussen de oren en het hoeft echt niet hygienischer te zijn, trouwens; het gaat er gewoon om om je goed te wassen!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Ik gebruik ook alleen handschoenen om te kleuren, maar fijn vindt ik het zeker niet.

11

Ok

Groetjes, Carolien           

12

Ik gebruik dus weer wel handschoentjes.

13

je kan voor die ene vriendin een haarnetje kopen hahaha

Niemand is gelukkig, wees Niemand

14

birgit58 schreef:

je kan voor die ene vriendin een haarnetje kopen hahaha

Waha :lol:

Groetjes, Carolien           

15

Voor het kleuren gebruik ik wel handschoenen, als ik ze aan heb doe ik er een heel klein beetje crisco op dan plakt het fondant wat minder.

Groetjes Carin
CakeSensation

16 Laatst bewerkt door Chocoholic (10-06-2009 19:32)

Ik laat mensen met een workshop altijd even hun handen wassen voordat we gaan beginnen. Ik vind het persoonlijk niet fijn werken met handschoentjes, maar je kunt de mensen wel de mogelijkheid geven. Zo`n doosje kost bij action iets van 80 cent ofzo, dus misschien iets voor die vriendin van je....

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

17

Ik gebruik ook handschoentjes.maar dan niet die latex want die zijn niet voor voedsel..Bij de makro heb je hele fijne!

18

leeuwin schreef:

Ik gebruik ook handschoentjes.maar dan niet die latex want die zijn niet voor voedsel..Bij de makro heb je hele fijne!

Welke handschoenen zijn dat dan ik bedoel waar zijn die dan van gemaakt?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

19

Ik gebruik ze van de apotheek. Glovex Ultra Vinyl, erg fijne handschoenen. Kosten ongeveer

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

20

:x geen handschoenen hier, vind ze onhandig

Alles goed???? nee 3 fout

21

Ik heb laatst ook die vinyl handschoentjes aangeschaft. Voor het kleuren van marsepein/fondant gaat dat super, plakt niet.
Aangezien ik druk aan het verven en texen ben vond ik het niet zo fris om daarna lekker in de fondant te gaan zitten vroeten.

Trouwens bij het verven met lak heb ik ze ook aan, hoef je daarna je handen niet met terpentine af te doen :D

Pluk de dag!
Maar laat wat hangen voor morgen...

22

Ik gebruik ook handschoenen vindt ik veel fijner om mee te werken, ik gebruik de merk van Wilton en ze zijn echt perfect een andere reden waarom ik handschoenen gebruik is vanwege mijn lange nagels (geen halve maantjes in mijn fondant :))
En als er iets met de kids aan de is kan ik gewoon hup handschoen uit en ze attenderen :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

23 Laatst bewerkt door FiFi78 (05-11-2010 10:53)

Claudia Mv 2 schreef:
leeuwin schreef:

Welke handschoenen zijn dat dan ik bedoel waar zijn die dan van gemaakt?

Idd ben ik ook benieuwd naar ;) wil namelijk ook een doos halen. Mijn man loopt nu met rozze handen hahaha die keurt voor mij de grote hompen marsepein. vodn het toch sneu dus wil naar de makro.....kan ik meteen voro taartdozen kijken en nog meer...hihi

Geniet van elke dag!!!!

24

poedervrije vinyl handschoenen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

25

Ik heb het wel geprobeerd met handschoenen maar ik vind het geen doen. Nu was ik eerst goed mn handen en dan smeer ik ze in met JEM petal base, dan was je de kleurstof er zo weer af.

Groetjes Eline