1

Onderwerp: mijn eerste cc's wat heb ik verkeerd gedaan???

Ik heb zojuist mijn eerste milyway cc gebakken in de oven volgens recept van hier. Ik heb ze bijna 20 min. op 200 graden gebakken. Aan de bovenkant zijn ze helemaal bruin, eentje zelfs al een beetje verbrand. Maar de binnenkant ziet er niet gaar uit, smaakt ook niet gaar :s.

Ik weet nu dus niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik zal ff een foto plaatsen. Hoop alleen dat het te zien is op de foto!

http://94.100.116.168/608600001-608650000/608608101-608608200/608608106_3_KVvQ.jpeg

http://94.100.113.138/608600001-608650000/608608501-608608600/608608501_3_C7JS.jpeg

Hoop dat iemand tips heeft?

Veel liefs Rafaëla

2

Re: mijn eerste cc's wat heb ik verkeerd gedaan???

Welke oven heb jij?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3 Laatst bewerkt door Rafaela (09-06-2009 14:36)

zanussi,dus hij zou het toch goed moeten doen :S

Heb hier bij mijn biscuits nooit last van!

Veel liefs Rafaëla

4

Geen ronddraaisysteem? Dat bedoelde ik meer dan wat voor merk. Maar was niet echt duidelijk :D

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

HAHAHAAH blonT, deze heb ik gemaakt op de heteluchtstand

Veel liefs Rafaëla

6

Maar niet draaiend?? Want dan gebeurt het bij mij dus ook. De cc`s die het dichts bij de ventilator staan gaan harder dan de andere. Worden ook niet zo hoog.

7

Oow ik draai dus als mijn bakblik niet kan draaien zelf om de tien minuten. Ik draai dus niet zelf :lol:
Ik draai het blik ;)

8

ik heb idd niet gedraaid, maar die het dichtsbij de ventilator staan, zagen er hetzelfde uit vanbinnen. Misschien moet ik eens op een andere stand bakken. Ik heb een hele hoop standen, maar bak meestal op hetelucht.

Veel liefs Rafaëla

9

Op hetelucht bak ik op 160 graden

10

Weet je zeker dat het 200 graden moet zijn? Vind dat wel warm voor cakejes. Geloof dat ik de mijne ook op 160 bak.

Groetjes Marlies

11

Vond het ook erg warm, mijn biscuits bak ik ook op 160 graden. Maar volgens mij stond dit bij het recept.

Veel liefs Rafaëla

12

Hetelucht moet alzo 20 graden minder als in het recept staat. Dus ik denk dat je te heet gebakken heb.

13 Laatst bewerkt door Pooh (09-06-2009 18:32)

200 graden vind ik ook wel wat hoog, dan heb je idd kans dat de bovenkant al zwart is en de binnenkant nog niet gaar. Ik bak ze 20 minuten op 180 graden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Ik ga het morgen nog maar eens proberen en dan op 160 graden hetelucht oven. Kijken of ik dan meer succes heb :lol:

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties :thumb:

Veel liefs Rafaëla

15

ik heb vandaag cc 's gebakken, 30 minuten op 160 graden. succes voor de volgende keer!