Onderwerp: kan je fondant smelten en petit fours in dopen??
Is het mogelijk? Hoe smelten gewoon in een pan of au bain marie?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » kan je fondant smelten en petit fours in dopen??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
sja het kan wel met sommige fondant, en dan moet je er geloof ik nog wat meer mee doen. Als je het echt perse wilt weten hoe het moet kan ik wel even voor je kijken in het Peggy Porschen boek
Als ik eerlijk ben zou ik gewoon een kilo halen bij de webshop of een willekeurige groothandel (Sligro is het goedkoopst). Scheelt een boel ellende om het te maken en qua prijs ben je denk ik ook nog goedkoper
Maar dan moet je dus geen rolfondant hebben maar die andere. (in zo'n emmertje)
Ik hoorde gisteren van een vriendin van mij die banketbakster is dat zij op haar werk water bij de rolfondant doen, goed mixen, en dan over bijv. tompoezen e.d. gieten.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar schijnt dus te werken.
Ik hoorde op de beurs Karen Davies vertellen dat je fondant ook kunt verdunnen met water. Op die manier kun je het, net als royal icing, spuiten. Dus het lijkt me dat je het op die manier ook kunt gebruiken om je cc's in te dopen.
Oke dus het beste is om er wat water bij de doen? Hoe worden alle petit fours gemaakt dan! Is dat dan icing waar ze de petitjes in dopen? Icing is toch poedersuiker en water?
Ow dank jullie wel voor jullie reacties!!
Je kunt fondant gewoon smelten in de magnetron, maar voeg er dan een beetje glycerine aantoe. De fondant stolt anders veel te snel weer en wordt moeilijk om mee te werken.
oke dank je wel, ga ik dat proberen
[MOVE] --> Bekleden
Oke dus het beste is om er wat water bij de doen? Hoe worden alle petit fours gemaakt dan! Is dat dan icing waar ze de petitjes in dopen? Icing is toch poedersuiker en water?
Ow dank jullie wel voor jullie reacties!!
Volgens mij worden ze meestal gewoon bekleed met fondant of marsepein.
Zie hier een how to:
http://www.lilotaart.nl/HowTo.aspx
Ja klopt met fondant inderdaad maar ik zie soms van die kleine petit fours die ergens in zijn gedoopt, maar ben er al uit. Dus dank jullie wel allemaal!!!!!!
lekkeretaarten schreef:Is het mogelijk? Hoe smelten gewoon in een pan of au bain marie?
Ik hoorde gisteren van een vriendin van mij die banketbakster is dat zij op haar werk water bij de rolfondant doen, goed mixen, en dan over bijv. tompoezen e.d. gieten.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar schijnt dus te werken.
volgens mij is dat afgeslapte fondant dat kun je bij de sligro kopen en daar moet water bij en dan verwarmen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » kan je fondant smelten en petit fours in dopen??