1

Onderwerp: droog kapsel

Help ik heb een nieuwe oven en een nieuw bakblik, zo'n grote van 37,5 bij 25. Na 30 minuten was hij nog helemaal zacht van binnen dus ik heb het kapsel iets langer erin laten staan. Nu vind ik hem redelijk droog. Nu heb ik laatst zo'n klein flesje trempeersiroop gehaald. Moet ik dit nu zo op de lagen sprenkelen of moet je dit eerst verdunnen met water? Als iemand nog andere tips heeft om het kapsel wat minder droog te makken dan hoor ik het natuurlijk graag!Er zit bijna een kilo biscuitmix in en 11 eieren, dus even opnieuw bakken vind ik een minder goed idee... ha ha ha

2

Re: droog kapsel

Volgens mij is het zo dat je normaal gesproken bij zo

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3 Laatst bewerkt door christol (09-06-2009 00:48)

Re: droog kapsel

ik gebruik bij deze maat geen heating core of bloemnagel, eigenlijk heb ik hier geen probleem mee.

maar een kilo mix en 11 eieren? is volgens mijn recept verkeerde verhouding, ik hou altijd 330 mix en 5 eieren aan  ( dus als ik een kilo gebruik heb ik 15 eieren erin, misschien dat die daarom wat droger is)

tremperen doe ik niet met trempeersiroop, maar gebruik ik afhankelijk van de vulling bv passoa, vocht van blikje manderijntjes of sapje noem maar op, hoef je echt niet perse trempeersiroop voor aan te schaffen hoor, je kan zoveel gebruiken hiervoor

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!