1

Onderwerp: vriezervraag

Ik ben een ramp met zoekopdrachten en kon verder weinig vinden over dit onderwerp.

Aankomende woensdagochtend haal ik een beklede taart (marsepein, botercreme en mandarijntjes) uit de vriezer. Deze heeft er bijna 3 weken ingezeten. Ik maak hem woensdagavond af om hem donderdag weg te brengen.

Kan dit? Hoe voorkom ik problemen? is de taart nog wel lekker? Tips voor het invriezen? Waar moet ik op letten?

Jullie helpen mij hier heel erg mee. Wanneer dit namelijk slecht is, kan ik nog snel een nieuwe maken, maar twas geen makkelijke klus.

2

Re: vriezervraag

Invriezen in een afgesloten zak of taartdoos. 24 uur voor gebruik uit de vriezer halen en in de koelkast laten ontdooien. Niet aankomen!!! Ook niet als hij gaat zweten. Bij een vulling die niet in de koelkast hoort gewoon een uur of 2 voor serveren uit de koelkast halen.

Smaakt prima!! Bijna alle vullingen zijn in te vriezen. Mandarijnen voor invriezen echt goed laten uitlekken want wat uit de vriezer komt is natuurlijk net wat vochtiger.

Groetjes Marlies

3

Precies, 24 uur in de zak of taartdoos in de koelkast laten ontdooien, dan pas eraan werken om hem af te maken.
Dus woensdag avond afmaken? Dan dinsdagavond er al uit halen.

4

Bedankt voor de tips!!!

Ik moet hem dinsdagavond eruit halen dus. Dan is hij nog net eetbaar op donderdag? :P

5

Ja hoor, nog heerlijk.