1

Onderwerp: vraag over bakken kapsel, tijden

van het weekend heb ik wat kapsel gebakken met de mix van de webshop.
ik heb 2 blanda schaaltjes van 20cm doorsnee in de oven(hete lucht 160C)  gedaan. hierover heb ik 45 min gedaan

ook een taart van 30cm doorsnee, deze heeft 65min in de oven gezeten,

ik heb geleerd dat het droog moet zin van biinnen en als de sate prikkers er nog nat uitkomen je dan steeds met 5 min moet verlengen. Klopt dit wel? en doe njullie dat ook zo? of bak ik gewoon op een te lage stand? want het is dus wel bijna het dubbele aan baktijd dan wat er op het pakje staat.

daarbij zijn de kapsels gelukkig niet heel droog. maar heb wel het idee dat het wat smeuiger kan. alleen ben ik dan dus bang dat als ik mn kapsel uit de oven haal hij dan inzakt.....

hoe doen jullie t, ik weet wel het uitproberen is en dat niet iedere oven hetzelfde is, maar vraag me gewoon af of ik het wel goed doe.

groetjes vivian

Geniet van elke dag!!!!

2

Re: vraag over bakken kapsel, tijden

precies zoals het op de zak mix staat en ze zijn geweldig mooi, ik wijk niks af 175 graden en 35 min. en dan is hij exact goed, kan zijn dat je een sileconen vorm gebruikt of het niet op het rooster hebt staan maar op de bakplaat, daar ging het beide fout bij mij maar nu zijn ze als van de bakker. succes Birgit

Niemand is gelukkig, wees Niemand

3

Elke oven is verschillend, en ik merk dat bijna iedereen hier andere standen en tijden hanteert. Mijn kapsels gaan ook altijd iets langer in de oven dan aangegeven op de verpakking. Meestal is het na 35 minuten echt nog nat (er zit dan nog beslag aan de prikker) en een paar minuten later is het dan goed. Als je na 35 minuten de oven open doet kan er volgens mij niet echt iets mis gaan. Dus gewoon veel testen en meteen zodra de prikker er droog uitkomt biscuit eruit. Je kunt ook een klein scheutje olie door het beslag mixen, dit kan ook helpen tegen droogheid.

Ik bak zelf trouwens 30 minuten op 150 graden, en daarna op 175 totdat ie gaar is.

4

Ik gebruik idd geen rooster maar bakplaat, dit omdat ik een verstelbarevorm heb zonder bodem..

misschien ga ik dan toch meer eens proberen om het wat op te hogen de graden en dat ik dan wat korter bezig ben

bednakt iig voor jullie reacties.

nog meer meiden tips?

Geniet van elke dag!!!!

5

hebben jullei trouwens een hetelucht?

Geniet van elke dag!!!!

6

Ik heb zowel hetelucht als electrisch, en deze bakken eigenlijk hetzelfde. Ik gebruik ze weleens tegelijk als ik 2 kapsels moet bakken.