1

Onderwerp: toblerone mouse

Heb gekeken bij de recepten hiernaast links voor toblerone mouse alles gedaan zoals het er staat, maar mijn mouse wordt niet stijf, heb het 8 minuten volgehouden het is wel lobbig maar zou het niet graag op mijn taart doen want het is echt nog vloeibaar, wat kan ik fout hebben gedaan??

groetjes Birgit

Niemand is gelukkig, wees Niemand

2

Re: toblerone mouse

Ik heb dat ook gehad. Ik heb hem toen even in de koelkast gezet. Toen de slagroom weer koud was ging het wel!

3

oke dat wordt afwachten dan , dank je wel voor je snelle reactie, anders was ik weer gaan kloppen met de mixer.

groetjes Birgit

4

Is het niet zo dat als het op de taart zit dan weer vloeibaar kan worden, dat zou mooi voor schut zijn, heeft iemand daar ervaring mee, want het is nu inderdaad dikker geworden.

Toevallig hetzelfde gehad, dacht dat ik wat fout had gedaan. Mijn man heeft nog een hele poos gemixt en toen in de koelkast Deze koud gezet (kon toevallig omdat we deze apart hadden aangezet voor de verjaardagstaarten) en toen werd de mousse mooi lobbig/dikker. Het heeft in de taart prima gehouden, niet meer dun geworden.

Succes!
Annemieke

6

Wat ik altijd doe is eerst de chocolade smelten in de slagroom en het dan een nachtje in de koelkast zetten. Dan is het echt goed koud en mooi op te kloppen tot een mousse.
Wel even aan denken dat je het dan dus niet a la minute kan maken, en dus een avondje vantevoren moet beginnen. Maar op zich is dat smelten ook weer niet z

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

even nog. na al die lieve raadgevingen, het is inderdaad gelukt mooi dik en nu staat hij in de vriezer tot zaterdag, want zondag is de communie, we hebben het restje in wat cupcakes geprobeerd boven kapje eraf mouse erop en het gaat perfect en is mjammie dank je wel meiden voor de goede raad. groetjes Birgit