1

Onderwerp: Icing sheet in koelkast

Ik ga voor morgen een taart maken bekleed met marsepein en daarop een icing sheet (A4). Is het mogelijk deze sheet vanavond te bevestigen en dan de taart een nachtje in de koelkast te bewaren? Of gaat de sheet smelten? Ik hoor het graag!

2

Re: Icing sheet in koelkast

Niemand enig idee?

3

Ik denk dat het kan, maar dat je heel voorzichtig moet zijn dat er geen condens ontstaat na het eruit halen van de taart omdat de sheet dan gaat doorlopen....
denk ik....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

ik zou het zelf niet uitproberen. zo zonde als er ook maar 1 druppeltje vocht op de sheet komt.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

5

Ik heb het toch maar niet gedaan. Ben vanochtend lekker vroeg op gestaan om de taart af te maken.. Maar wat een raar spul is dat! In de beschrijving stond dat de sheet zou samensmelten met de ondergrond (marsepein) maar er gebeurde helemaal niets. Sheet bleef er gewoon los op liggen. Het leek een soort papier..heb een stukje geproefd maar was echt niet eten..en het rook heel chemisch. Is dit normaal?

6

als je ondergrond slagroom is, dan smelt het idd een beetje samen en wordt het zacht.
en de smaak is neutraal, als je het samen met de taart eet. zelf gebruik ik frosty sheets, die smaken naar vanille, daar kun je zo een stukje van opeten!

7

hmm oke, dus volgende keer slagroom eronder.. heb nog wat sheets liggen dus dat probeer ik de volgende keer gewoon. Ik vind het resultaat echt enorm tegenvallen. Heb 8 euro voor zo'n sheetje betaald, en het ging helemaal bobbelen! Heel jammer..

8

Dat is jammer zeg! Ik heb van t weekend ook met een icingsheet gewerkt, voor het eerst. Gewoon op een taart afgesmeerd met botercreme bevestigd en toen een nachtje in de koelkast (omdat de vulling met mascarpone was). Uurtje vooraf uit de koelkast gehaald en er was niets aan de hand. Was het geen frosty sheet? Want zoals ik het heb begrepen is frosty wat papier-achtig en icing is echt gewoon lekker!! En goed snijbaar enzo...

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

9

Het werd verkocht als icing sheet (of ising eigenlijk, maar ik neem dat ze icing bedoelden). Ik heb echter nooit eerder met dergelijk spul gewerkt dus wie weet was het inderdaad frosty, ik zie zelf het verschil niet. Misschien volgende keer toch in de koelkast, dat het wat vochtiger wordt. Maar de print was wel mooi. Dat het niet lekker was jammer..ik hoefde het zelf niet te eten gelukkig :-)

10

ik weet het niet hoor maar als ik met icing sheets werk en het moet rechtstreeks op het fondant komen dan plak ik het gewoon vast met een beetje tylose lijm.
maar zou het zeker niet in de koelkast bewaren, gewoon goed verpakken.