1

Onderwerp: Fanatiek van start

Hallo,

Mijn naam is Sigrid Michielsen, 36 jaar, getrouwd en moeder van drie jongens (3,6,7).
Sinds pasen dit jaar ben ik in de ban van taart. Bij toeval  (was aan het googlen voor recept voor paastaart) vond ik deze site. Er is een wereld voor me open gegaan... In 2002 (toen de oudste 1 werd) heb ik voor het eerst een taart gedecoreerd (nijntje van divers fruit, zag er niet uit...) en sindsdien krijgen alle kids op hun verjaardag een eigengemaakte taart. Heb ooit weleens op internet gezocht naar ingredienten (mn marsepein) maar toen niet gevonden en nooit meer gezocht. Nu dus wel en veel meer. Wat een geweldig forum is dit. Iedere vrij minuut zit ik te zoeken naar tips en inspiratie. Heb dat paasweekend mijn eerste bestelling gedaan, maar kon natuurlijk niet wachten tot dat binnen was dus aan de gang gegaan met marsmallows en poedersuiker en de eerste MMF was super gelukt. De bijbehorende taart ook. Nog nooit een taart zo strak bekleed. Ook direct op zoek gegaan naar een workshop en die vond ik vlakbij huis bij tijd voor taart (Peronne). Toen mijn eerste bestelling binnen was heb ik me gestort op een kasteeltaart voor de middelste met een draakje volgens you tube filmpje (allemaal gevonden via deze site...). Ik kwam erachter dat ik bij het draakje toch wel tools miste (ik had alleen ingredienten besteld). Dus al tweede bestelling geplaatst. Ook de tractaties aangepast aan de nieuwe hobby: draken cupcakes, geinspireerd op de monstertjes die ik op dit forum vond. Heb nu zo'n 7 bakprojecten achter de rug, in alle mogelijke varianten en wat valt er veel te leren. Er is nog geen taart perfect geweest, maar iedere keer weer een stapje verder. Vanavond heb ik een album aangemaakt bij mijn album, dus ik zal zo proberen mijn baksels te posten.

groet Sigrid

Wat telt is dat wat telt te laten tellen
http://www.mijnalbum.nl/Album=8OMKR7RN

2

Re: Fanatiek van start

Welkom!!
Nou ik ben heel nieuwsgierig naar je taartjes, ga straks ff kijken!! Veel bakplezier.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Welkom op het forum.....

Succes en veel bakplezier.....

4

Hai Sigrid, klinkt super je enthousiasme. Ga ook even kijken naar je taartjes meid!! Heel veel sukses en plezier h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

heel veel plezier op dit super leuke en leerzame forum!!

6

Wauw! Ik heb net jouw taarten bekeken...dat enthousiasme is helemaal op zijn plaats. Wat een leuke taarten! En wat een durf, meteen al moeilijke technieken toegepast ook. Ga zo door, zou ik zeggen ;) En vooral posten, he!!

Oh ja en welkom hier op het forum!!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

7

Hi Sigrid.
Leuk om een medebakster in de buurt te vinden.
Ik kom ook uit Elst en ben nu ongeveer 3/4 jaar besmet met het taarten virus.
Je draak vind ik super. En ja mijn kinderen trakteren ook zelf gemaakte knutsels van mij, en zijn apetrots.
Succes met het bakken.
groetjes Mariette