1

Onderwerp: Biscuitdeeg gaar of niet gaar?

Ik heb zojuist de biscuitdeeg uit de oven gehaald. Omdat ik een niet bepaald geweldige oven heb weet ik niet of de biscuitdeeg gaar is. De biscuitdeeg is nu nog een beetje warm en als je het aanraakt hoor je een geluid alsof er zeepsopbelletjes knappen. (ik heb de bovenkant eraf gesneden omdat deze te bruin is)Als ik een sateprikker in het deeg steek is deze helemaal droog. Nu is mijn vraag of dat geluid normaal is, of betekent het dat de deeg nog niet helemaal gaar is? Ik hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft en mijn vraag kan beantwoorden.

There's a time for every star to shine!

2

Re: Biscuitdeeg gaar of niet gaar?

Ik heb nog nooit zeepbellen(geluid) uit mijn taart gehad. :lol:
Ben heel benieuwd wat het is.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door noelle (07-06-2009 15:19)

mijn bodem sist ook altijd een beetje als ik hem eruit heb (luchtbelletjes ofzo ?? )  :D en dan is hij toch wel gaar (doet hij na het afkoelen niet meer :D)
de satehprikker moet er schoon uitkomen
en eventueel in de oven even zachtjes  op de bovenkant duwen als hij terug veert is hij gaar als hij indeukt niet :D
maar met een schone droge prikker zou hi gaar moeten zijn
groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

4

De cake is nu koud en als ik het aanraak lijkt het toch enigzins vochtig te zijn. Doe het toch nog maar weer even in de oven. Het zou niet zo geslaagd zijn als iedereen na het eten van mijn verjaardags taart ziek word. Wel een beetje balen, maar gelukkig heb ik nog even de tijd.

There's a time for every star to shine!

5

Ik heb dat geluid ook altijd hoor! En hij is altijd goed gaar. En als je sateprikker er schoon uitkomt zou ik hem niet meer te lang in de oven doen hoor, anders wordt je biscuit droog.

Groetjes, Daphne

6

heb ook altijd dat ik moeilijk vind wanneer er uit. had een schone sate prikker,maar heb hem toch nog even laten staan, vond hem zo licht nog
nu is die er uit en hoor ook die belletjes.. grappig

7

Ik heb ook wel eens dat er net onder de bovenkant toch nog wat nat zit... Ik verhoog de temperatuur tijdens het bakken om te voorkomen dat de bovenkant te snel gaar wordt en eventueel openspringt. Als ik later de bovenkant er af snij, zit daaronder dus nog wat vochtig deeg... Het is vaak maar een klein laagje in het midden maar betekent toch dat hij niet goed gaar was... terwijl de prikker er droog uit kwam en het biscuit goed terugveert...
Snijd dat laagje er altijd maar gewoon af als het gebeurt :)