1

Onderwerp: SPOEDJE! Afsmeren met ganache?

Ik heb zojuist een taart gevuld met aardbeien en opgeklopte ganache, maar vraag me af, of ik hem met die ganache ook kan afsmeren voor bekleden met marsepein?
Dit om hem lekker in dezelfde smaaktonen te houden?

Hoop dat iemand snel antwoord kan geven!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

2

Re: SPOEDJE! Afsmeren met ganache?

ik zou het niet doen. Er zit slagroom in de ganache en slagroom en marsepein is niet zo'n goede combinatie ---> lekkende taart, gesmolten marsepein. Ik zou gewoon met 1 op 1  botercr

3

In het boek Planet Cake (gaaf boek trouwens) doen ze het wel, van die dikke, smeerbare ganache. Maar daar gaat dan wel fondant overheen ipv marsepein.

Ik zou het nu niet doen, maar ik ga het wel een keer uitproberen :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

In het boek Planet Cake (gaaf boek trouwens) doen ze het wel, van die dikke, smeerbare ganache. Maar daar gaat dan wel fondant overheen ipv marsepein.

Ik zou het nu niet doen, maar ik ga het wel een keer uitproberen :Y

Dat wilde ik nou ook net zeggen. Lijkt me ook verrukkelijk eerlijk gezegd en ze hebben daar toch mega-mega strakke taarten!!
Ik ga het ook proberen hier, merk dat met de hoge temperaturen in Spanje de botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Hoi dames!
ik heb het dus toch gedaan, omdat er nog geen reactie was op het moment dat ik wilde beginnen. En het is an sich best goed gelukt. Geen lekkende marsepein, wel wat ingezakte taart, maar dat komt volgens mij door de temp in de schuur.
En ja, voor chocofreaks echt wel een aanrader!!
De taart was superlekker en staat ook te zien in de stapel-parade.

Dank voor jullie hulp dames!

6

oke, dan gaan we hier ook de proef op de som nemen! Voor chocolade kan je me altijd wakker maken!!

7

ik heb dit ook eens uitgeprobeerd, wat wel belangrijk is dat je ganache als die over je taart is gegoten al een beetje aan het hardworden is, uhh  hoe moet ik het zeggen, wel koel maar niet koud zeg maar, hij moet nog een beetje plakken zeg maar, snap je het nog?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

Ik heb in het begin (toen met m'n 2e en 3e taart) wel met ganache afgesmeerd, omdat ik niet wist dat het niet zou kunnen, en dat ging dus ook prima! Het was bij die 2e taart ongeveer 30 graden, ik heb anderhalf uur met de taart in de trein gezeten en hij ging niet smelten o.i.d!!!

Dus uit ervaring weet ik dat het kan ;) Ik had wel ganache gemaakt en toen opgeklopt (na het afkoelen).

Mijn website: Presentaart

9

Ja zo had ik het ook gedaan Mascha, met opgeklopte ganache.