1

Onderwerp: Sugarflair en botercreme vraag

Goedemorgen ;-)

Ik wil graag verven met sugar flair maar ik kan nergens vinden wat de verhouding is , dus hoeveel alcohol of poeder ik moet gebruiken. Kan iemand me hier mee helpen ?
Volgende vraag : ik heb botercreme besteld en dat is mix voor botercreme aanmaken met water dus. Kan ik hier nu de taart mee afsmeren(marsepein) of niet ?
Mijn anders botercreme was zonder water erbij doen (echte beginner he , weet er niet zo veel vanaf)

Alvast bedankt voor je de moeite !

2

Re: Sugarflair en botercreme vraag

Hoi Elyssa,

Als je wil verven met de sugarflair-poeder kun je het beste een klein beetje  (theelepeltje) poeder druppelsgewijs mengen tot je de consistentie van echte  verf hebt. Een beetje zalfig voor wat dikkere verf,een beetje waterig( ala waterverf) voor dunne verf (weet niet wat je wil verven..).

Wat betreft de botercr

Carpe Diem !

3

Hi Monique,

bedankt voor je super snelle uitleg, ik ga het even uitproberen (wil o.a. een kroontje verven).
De botercreme mix vind ik een goede tip van je die ga ik zo eens maken, dan neem ik ook het risico niet en dat gebruik ik de andere mix wel voor in de taart.
Oh nog even , hoe groot is de koker ? je hebt er toch 2 maten van ? Wat een vragen he.

Bedankt en een fijn weekend.

4 Laatst bewerkt door monique63 (06-06-2009 09:04)

De koker is ook 250 gram,ik ken maar 1 soort ,die van Van Gilze. Maar merk maakt niet uit hoor,het gaat om gelijke hoeveelheden.Ik maak ook wel eens een dubbele portie; 500 gr roomboter en 500 gram poedersuiker.Dan heb ik een lekkere voorraad.

Succes!   Monique

Carpe Diem !

5

Oke , super ! Ik ga even winkelen, en idd als je wat meer maakt kan je weer even vooruit.

Groetjes