1

Onderwerp: Rond veel moeilijker dan bol?

Hoi allemaal,

ik ga dinsdag de taart voor Merel's kinderfeestje afmaken. Die met die Pikachu waar ik al 100.000 vragen over heb gesteld (hij is trouwens niet gaan zweten en staat nu in het doosje+bakpapier+folie BUITEN de koelkast... :Y).

Nu ga ik hiervoor dus een "gewoon" kapsel bekleden (heb alleen nog Blanda-bollen gemaakt). Is dat nou veel moeilijker? Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten??

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Rond veel moeilijker dan bol?

Hoe bedoel je dat hij niet is gaan zweten maar je hem nog moet gaan bekleden? Een bescuit gaat niet zweten, fondant uit de vriezer wel. (of begrijp ik je verkeerd?)

Ik vind een ronde taart wel lastiger maar dat komt ook doordat hij groter is dan een bol en de lap er dan lastiger op te leggen is voor mijn gevoel. Groot genoeg rollen is belangrijk, als je eraan moet gaan trekken/schuiven om hem goed dekkend op je taart te krijgen is de kans dat hij gat scheuren iets groter. Verder valt het reuze mee hoor. Het scheelt als je je taart afsmeert en daarna even in de koelkast zet is het in ieder geval makkelijker om hem strak te krijgen. (dan duw je geen deuken in je taart bij het glad maken)

Succes!

Groetjes Marlies

3

Marlies-d schreef:

Hoe bedoel je dat hij niet is gaan zweten maar je hem nog moet gaan bekleden? Een bescuit gaat niet zweten, fondant uit de vriezer wel. (of begrijp ik je verkeerd?)

Hihi was niet erg duidelijk denk ik :)
Het PLAATJE (dat ik al af heb) is niet gaan zweten... Ik als hopeloze beginner had over dat plaatje en de beste planning al zo'n 20.000 vragen gesteld hier op het forum :D

Nou ik ga het maar gewoon proberen!
Bedankt voor de tips!

Liefs Domi

Liefs Domi

4

ik vind een ronde taart persoonlijk makkelijker dan een bolletje maar dat is meestal omdat de ronde taarten die ik maak wat groter zijn en ik dus meer ruimte heb om fouten weg te strijken :)

5

Fijn dat je plaatje niet is gaan zweten. Ik zweet zelf nu al bij de gedachte dat morgenochtend mijn gedecoreerde taart uit de vriezer moet. Als hij nog maar lekker is (zal je gebeuren dat hij niet te eten is met mijn koekjesvulling en er ruim 20 man je taart heeft gezien die je dan ter plekke weg kan gooien :think: ) en mooi blijft. Ken je angst. Hoe kunnen wij ooit nog slapen ;)

Groetjes Marlies

6 Laatst bewerkt door Domi (06-06-2009 09:08)

Ooooooooo spannend!! Laat je weten hoe het is gegaan? Gaat vast prima joh! :Y

Liefs Domi

Liefs Domi