1

Onderwerp: Lemoncurd, hoe gebruiken???

Hallo,
ik ga vanavond een taart maken voor mijn nichtje die morgen 4 word, ik ben alleen totaal niet ervaren met vullingen, ik heb hier een beetje gezocht en mij lijkt mona citroenkwarktaart en lemon curd erg lekker. Ik heb dus vandaag mona toetje citroenkwarktaart gekocht en potje lemon curd. En nu??
Dijkje spuiten voor het mona toetje maar hoe gebruiken jullie de lemon curd??
Groetjes Wendy

2

Re: Lemoncurd, hoe gebruiken???

1 laagje met mona citroenkwarktaart en het andere laagje van je taart met lemoncurd. Ook hier een dijkje maken eerst. ps vergeet niet eerst goed roeren in het potje, anders trek je je taart stuk bij het smeren...

groeten, Bianca
TAART in huis

3

Lemon curd wel heel dun smeren, ik vind het een erg sterke smaak hebben.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Bedankt voor de snelle reacties!!
Is het wel een lekkere combinatie of adviseren jullie iets anders??
En smeren jullie hem dan af met botercreme en dat gebruiken jullie dan dus niet tussen de taart??

5

De combi is superlekker hoor!!! Ik heb um ook al een aantal keren gemaakt! En ik smeer de taart inderdaad af met botercreme. Suc6!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

6 Laatst bewerkt door marliesb (04-06-2009 19:15)

Ik maak de Lemon Curd altijd een beetje warm dan smeert hij beter op de taart.....
Hier vinden ze een dikke laag lekkerder.....:9

7

Ben beginner en heb alleen nog maar de combi gemaakt die jij noemt.
Met de zelfgemaakte lemoncurd 1 laagje en met de citroenkwark 1 laagje. Dijkjes en afsmeren met botercreme. De eerste keer heb ik de lemoncurd geroerd door een beetje botercreme(extra) omdat ik bang was dat de taart te zuur zou worden maar dat was dus niet het geval :) Je kunt het gerust als laagje gebruiken.
Succes!

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

8

Iedereen bedankt voor de reacties, de taart was super lekker en erg lekker fris!! Iedereen was positief, morgen weer een taart maken en ik weet de vulling al: Mona toetje citroenkwarktaart en lemoncurd!!! Thanx!

9

als je lemoncurd te sterk van smaak vind kun je er ook opgeklopte slagroom doorheen doen.. is erg lekker