101

Re: cakeballetjes

Graag gedaan hoor dames!

Moniek, direct na het maken heb ik een gaatje in de blaadjes geprikt. De bloemen en calyxen zijn in een vormpje gedroogd. Toen ze droog waren heb ik ze met een beetje tylose aan elkaar gelijmd, weer laten drogen. Daarna de bloemen met calyx en al aan de (nog zachte) chocolade vastgeplakt, direct na het door de chocolade halen van de balletjes.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

102

Aha, bedankt voor de uitleg weer.
Vroeg me af waar kan je zo'n kleine ijslepel kopen? Ik kan ze nergens vinden namelijk.

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

103

dat vraag ik mij ook af, ik ben nu met zo'n grote schep bezig, maar dat is toch niet het allerhandigst...

't is wel jummie!!!

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

104

volgens mij hebben ze bij de sligro kleine ijslepels

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

105

Gebruiken jullie puur of melkchocola, of is dat net naar smaak?

106

klopt, bij de sligro in vele verschillende maten maar wel 22,50 excl. btw!

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

107

OH... :9 iets nieuws om uit te proberen.. zo te zien is het een succes!

'Wees jezelf, er lopen al zoveel anderen rond.'
www.verslavendlekker.nl

108

zijn dit de balletjes van DCE?

109

Anne2008 schreef:

zijn dit de balletjes van DCE?

:Y Heb nog even het recept gevraagd aan Koenie, want ik vond ze heerlijk! Voor degene die ik proefde had ze abrikozenjam gebruikt en witte chocolade.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

110

oke volgens mij die van mij ook ja.. wil je het recept van koenie misschien hier neer zetten?!

111

Ik citeer Koenie: "gewoon wat jam doorlepelen en gaan met die banaan" :D :D :D

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

112

hahahaha :D oke dan zal ik hem zo gaan maken althans proberen.. ze waren wel superdeduper lekker zeg... :D

113

ik had laatst ook cakeballetjes gemaakt.
witte chocopasta en restjes biscuitkruimels.
maar had geen zin meer om er een lekker chocoladelaagje om heen te doen...
dus zo op een bord in de koelkast.
het leken net bevroren bitterballetjes haha! :lol:
manlief keek heel raar op toen ik er zo eentje aan de kinderen gaf en er zelf ook eentje in mijn mond stopte :D
ze waren wel lekker trouwens!

114

Anne2008 schreef:

oke volgens mij die van mij ook ja.. wil je het recept van koenie misschien hier neer zetten?!

Ik heb nog iets beters: op de site van mjam: http://www.mjamtaart.nl/ kun je een how to downloaden! (Bon bolly's heten ze :) )

115

Ook ik heb ze gemaakt. En wel met Calebaut chocolade. Echt een aanrader, het smelt goed, het stolt super! Je begrijpt:  ze zijn hier zo op!
Ik wil ze ook voor een verjaardag maken. Wie weet hoelang ik ze kan bewaren?! Of te wel: hoever van te voren kun je ze maken?

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

116

Ik las net dat je ze 5 dagen kunt bewaren in de koelkast en 3 maanden in de vriezer. Als je ze ontdooit in de verpakking laten ontdooien.

117

wow, ik heb ze net gemaakt, maar bij mij werd het wel een klieder boel, en ik kreeg de chocola er nooit mooi omheen..
iemand een geweldige tip?!

118

Lonnes, je aanvulling uit de eerste post is helaas weggevallen...
Heb je misshcien de hoeveelheden nog voor ons? Ook ben ik heel nieuwsgierig naar de foto van -naar ik begrijp uit de reacties- je mooie 'bloem-cakeballetjes'.

Moet ik de hoeveelheid biscuit wegen vóór het verkruimelen, of er na? (iets zegt me dat dit een hele domme vraag is in de categorie 'wat is zwaarder een kilo lood of een kilo veren?')  :shh:  maar ik stel 'm lekker toch!  :lol:

119

Ik heb Lonneke van de week gemaild en haar deze vraag gesteld. Helaas had ze het niet direct paraat, maar ze zou voor ons gaan zoeken. Ik heb het recept overigens ook op de site zelf geplaatst, met een paar van Lonnekes mooie foto's :)

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … balletjes/

Volgens mij steekt het allemaal niet zo nauw met dit recept, gewoon beetje bij beetje toevoegen tot het een prettig werkbare consistentie heeft.

120

Ik las dit toevallig en heb het bericht van Lonneke gerepareerd met zoekresultaat uit de cache van Bing.com :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

121

:thumb: ik zal Lonneke meteen mailen dat ze mag stoppen met zoeken :)

122

Hé SUPER! Reuze bedankt!!!
Heel erg fijn!

Ehm.. heel brutaal vraagje:
Kan de foto uit post '95' misschien ook nog teruggevonden worden?

123

Volgens mij is dat één van de foto's van de lolly's die bij het recept op de site zelf heb geplaatst, maar zeker weten doe ik het niet..

124

Is dat niet dezelfde als in de startpost?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

125

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … balletjes/

Ik dacht die rechtsbovenaan....