1 Laatst bewerkt door corinne (05-06-2009 10:52)

Onderwerp: vastzetten op bloemdraad

tja de titel zegt het eiigenlijk al. Hoe zet je bv sterretjes vast op een bloemdraadje. Ik had het van de week wat sprieten gemaakt voor op een taart maar de sterretjes wilde niet echt blijven zitten....hmmmm...gouden tip...iemand?

*linkje naar een voorbeeldfoto

Groet Corinne

2

Re: vastzetten op bloemdraad

Volgens mij werkt het als volgt. Je steekt twee dezelfde hartjes, bloempjes oid uit en dan plak je die op elkaar met dat bloemdraad ertussen.

Znappie???

Volg je hart...want dat klopt!

3

ooohhhh beeld en spiegelbeeld dus...en dan plakken..ik snal p het. Ik stak de draad zo door de figuurtjes heen en sommige bleven zitten en andere hadden de neiging om te glijden.

Groet Corinne

4

Wat ik doe is wat dikker uitsteken, beetje lijm op het draad en dat er in prikken. Liggend laten drogen om te voorkomen dat het er doorheen zakt. Werkt super voor mij.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Wat ik doe is wat dikker uitsteken, beetje lijm op het draad en dat er in prikken. Liggend laten drogen om te voorkomen dat het er doorheen zakt. Werkt super voor mij.

Yep zo doe ik het ook!!! ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

6

kijk die laatste tip vind ik een betere....zeker omdat je dan geen naadjes ziet! top!

Groet Corinne

7

Ik steek ze iets dikker uit, maak een gaatje met de spriet en laat ze dan drogen zonder spriet.
Daarna doe ik een drupje icing op het sprietje en dat steek ik in het hartje/sterretje/bloemetje. Zit echt stevig!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

kijk de tips worden steeds beter! ik geloof dat ik de volgende keer voor optie twee en drie gecombineerd ga! lijkmen en van te voren doorsteken! Thnkx

Groet Corinne

9

Welke dikte/lengte ijzerdraad kun je beste gebruiken, zodat het niet te ver door gaat buigen? En is dat gewoon in de hebshop verkrijgbaar?

Eigen taart is goud waard!

10

Ja hoor, gewoon in de shop te verkrijgen : http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … ath=21_185 , ik gebruik voor 'sprieten' 24 gauge.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Je kunt misschien ook een klein haakje maken aan de bovenkant van de draad, zodat het uitgestoken vormpje daar meer houvast aan heeft (net als je bij rozenknopjes etc doet bij het bloemen op draad maken)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !