1

Onderwerp: in het boek van de tafel van tien

Ik las in het boek dat er zeker niet mocht afgesmeerd worden met confituur?Omdat het fondant zou gaan zweten.

2

Re: in het boek van de tafel van tien

Ik heb hier op het forum vaak gelezen dat er wel met confituur (gezeefd) afgesmeerd kon worden, dus ik lees verder graag met je mee. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Lijkt mij dat je vlekken krijgt op je bekleding??

Ik houd deze vraag ook in de gaten

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

4

abrikozengelei kan prima hoor, ik heb ook een keer aardbeien geprobeerd maar de rode kleur kwam door de marsepein heen, ik heb gelei nog niet eerder geprobeerd onder fondant.

5

Abrikozenjam gezeefd gaat wel...
sommige mensen houden niet van botercreme dan maak ik hem met gezeefde abrikozenjam....

6

Ik smeer altijd af met abrikozenjam. Verwarmt, gezeefd en verdunt met een klein beetje water (tijdens het koken dus het verdampt ook weer).
De reden waarom het abrikozenjam is is inderdaad dat je de kleur weg valt op het kapsel en omdat de smaak niet zo overheersend is.
Als je de confituur zo uit de pot zou gebruiken dan zit er teveel water in en dan gaat je taart (denk ik) inderdaad lekken/smelten.

Ik heb echt nog nooit een lekkende/smeltende taart gehad!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

In veel landen doen ze niet anders dan met abrikozengelei afsmeren? En in het pre-forum-tijdperk (jaja, dat bestaat :+) deed ik het ook. Geen idee waarom dat niet zou mogen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

zie je je kapsel daar niet doorheen? Ik heb de laatste tijd dat ik de lagen door de marsepein zie..zelfs als ik met botecreme of paticreme afsmeer. Lijkt me dat dat bij confituur helemaal het geval is.

9

dan rol je misschien je marsepein te dun uit?

10

Je kan met jam natuurlijk niet zo mooi oneffenheidjes 'wegplamuren....'

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Dag vally,ken jij pati-creme?k zoek hier in belgie naar paticreme
het is een plantaardige slagroom :stevig en bewaard in de diepvriezer;

12

Ja, ik gebruik paticreme vaak voor vullingen. Vind het ideaal spul. Ik koop het bij de tafel van 18 hier in Utrecht. Ze schijnen het ook te hebben in groothandels, maar daar kom ik zelf nooit. Kun je het ook onopgeklopt invriezen, weet jij dat? En opgeklopt gewoon in een bakje?