Onderwerp: maresepijn maken ?
nu wil ik graag marsepijn maken maar ik heb die ingredienten eens bekeken en kan iemand mij vertellen hoe ik aan rozewater kom ? en wat is dat ? de rest ga ik vanuit dat ik in de winkel kan krijgen
groetjes sylvia
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » maresepijn maken ?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
nu wil ik graag marsepijn maken maar ik heb die ingredienten eens bekeken en kan iemand mij vertellen hoe ik aan rozewater kom ? en wat is dat ? de rest ga ik vanuit dat ik in de winkel kan krijgen
groetjes sylvia
Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Het schijnt een rotwerk te zijn en ontzettend duur. Je hebt enorm veel amandelen nodig nl. En rozenwater kun je via internet bestellen..o.a. bij de provisiekast..of misschien bij toko's?
Rozewater is te koop bij de toko of bij een Turkse of Marokkaanse winkel.
Maar waarom wil je de marsepein zelf maken? M.i. is het gemakkelijker en sneller en wellicht goedkoper om het kant en klaar te kopen! Want volgens mij krijg je de amandelen nooit zo fijn als bij de kant-en-klare versie.
Succes ermee!
Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Het schijnt een rotwerk te zijn en ontzettend duur. Je hebt enorm veel amandelen nodig nl. En rozenwater kun je via internet bestellen..o.a. bij de provisiekast..of misschien bij toko's?
dat wil ik toch ff nuanceren...Het is juist vrij makkelijk met dit recepten enorm veel amandelen valt ook wel mee hoor. Maar het is relatief duur inderdaad, amandelen zijn niet goedkoop. Ik heb het meerdere keren gemaakt, maar voor mij geeft de doorslag van het kopen dat gekochte marsepein fijner van structuur is en nauwelijks duurder. Vooral voor boetseren moet je marsepein echt fijntjes zijn. Ga je het toch zelf maken, dan adviseer ik de marsepein te mengen met fondant. Als je eiwitpoeder gebruikt, hoeft de marsepein ook niet in de koelkast. En ik zou zelf een drupje amandelessence gebruiken ipv rozenwater.
Groetjes, Jozien.
Valy schreef:Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Het schijnt een rotwerk te zijn en ontzettend duur. Je hebt enorm veel amandelen nodig nl. En rozenwater kun je via internet bestellen..o.a. bij de provisiekast..of misschien bij toko's?
dat wil ik toch ff nuanceren...Het is juist vrij makkelijk met dit recepten enorm veel amandelen valt ook wel mee hoor. Maar het is relatief duur inderdaad, amandelen zijn niet goedkoop. Ik heb het meerdere keren gemaakt, maar voor mij geeft de doorslag van het kopen dat gekochte marsepein fijner van structuur is en nauwelijks duurder. Vooral voor boetseren moet je marsepein echt fijntjes zijn. Ga je het toch zelf maken, dan adviseer ik de marsepein te mengen met fondant. Als je eiwitpoeder gebruikt, hoeft de marsepein ook niet in de koelkast. En ik zou zelf een drupje amandelessence gebruiken ipv rozenwater.
Groetjes, Jozien.
hmm ja..ik overdrijf graag :-)
hey bedankt voor de snelle reacktie's van waarom ik marsepijn wou maken omdat ik het leuk vindt omdat zelf eens te proberen en ga dat dus zeker een keer doen. maar nu ik dit allemaal gelezen heb ga ik dat nog even uitstellen hahaha en het maar gewoon kopen nu nog een winkel vinden die dat gewoon verkoopt
nu nog een winkel vinden die dat gewoon verkoopt
De webshop!!
En ook jamin, maar daar betaal je veel meer dan bij de webshop. Voordeel is wel dat je niet zo snel in de verleiding komt om nog meer te kopen Dus misschien uiteindelijk toch goedkoper!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » maresepijn maken ?