1

Onderwerp: lijmen

ik ga voor 14 juni een communie taart maken, maar heb toch een vraagje, op mijn eerste workshop leerde ik alles met een kwastje water te lijmen, daarna vertelde iemand me, dat hoeft niet want het blijft zo plakken, maar ik kan ik het soms niet vast krijgen dus toch soms het kwastje water, nu heb ik voor de communietaart de letters en bloemtjes al gemaakt en omdat ze rond zijn en een beetje naar buiten staan laten drogen hoe krijg ik die nu straks op de taart??? en dat geld ook voor de rozen die ik al gemaakt heb van de flowerpasta.

Niemand is gelukkig, wees Niemand

2

Re: lijmen

Ik plak ook met water en als het echt niet anders kan met de lijm uit de hebshop! Weet niet wat ze daarin gestopt hebben.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Marsepein plakt vaak al van zichzelf of met wat water, maar rolfondant is droger, dus daar heb je soms wel lijm voor nodig. Ik gebruik kant-en-klare lijm uit de shop.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

dank je wel voor jullie antwoord, jammer, hoop maar dat het door de brievenbus kan, heb de afgelopen twee weken net twee pakketten laten bezorgen.
fijne dag nog en groetjes BIrgit

5

Ikl gebruik voor het plakken altijd poedersuiker met water.
Mijn decoraties maak ik bijna altijd van fondant dus is water alleen niet genoeg. Dus maak ik lijm van poedersuiker en water.

6

wauw keksi wat slim, ik zal een keer lijm voor alle zekerheid bestellen vanwege de ernst van mijn eerste communietaart maar dat is heel slim, ga vandaag meteen uitproberen. mijn dank is groot

7

Beetje tylose dor een beetje water, goed roeren, even laten staan en je hebt lijm. Dat kan je in de koelkast bewaren. Kan in het begin wat klonteren, maar uiteindelijk lost alles goed op.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

dank je wel pooh, gelukkig zat deze week in mijn pakket tylose tenminste alsdat het potje poeder is dat ik gebruik om mijn werkjes hard te laten worden,

groetjes BIrgit

9

Ik gebruik om te lijmen altijd decoratiegel transparant en wit! IDEAAL!!
Een beetje in een bakje spuiten en met een cocktailprikkertje op de plaatsen aanbrengen die je vast moet plakken. Ik ben niet zo'n fan van waterige substanties (met tylose kan dan weer wel), want dat lekt alle kanten op in mijn geval en fondant en marsepein worden er plakkerig van omdat water doet smelten. De gel is dikker en droogt uiteindelijk wat mee op.

Suc6 ermee!!

Liefs van Tries!!

10

Ik plak met wodka. Dat vlekt niet zo als water en proef je ook niet maar plakt wel goed.

Groetjes Marlies