1

Onderwerp: recept chocolade biscuit

ik wil graag een chocoladetaart maken...

maar wel bekleed met marsepein...

wat raden jullie aan?

bestaat er een recept voor chocoladebiscuit zonder de mix uit de shop? enne qua vullingen?

ik dacht aan pralinepasta, of caramelvulling... maar andere ideetjes hoor ik heeeel graag...

2

Re: recept chocolade biscuit

Links bij recepten staat een recept voor chocolade biscuit. Volgens mij kun je bij alle recepten gewoon een deel van de bloem vervangen door cacao..of cacao toevoegen aan het recept en extra ei.

Ik heb er laatst een gemaakt, gevuld met bokkepootjes-botercreme en dulche de leche. Erg lekker! Weet alleen niet of dat lekker is met marsepein. Ik had de taart overgoten met chocoladeganache.

3

Bij ingezonden recepten staan ook een aantal lekkere chocolade taarten ( niet-biscuit)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

okey, ik denk dat ik chocoladebiscuit ga maken, ik doe altijd ei met suiker au bain marie kloppen, en daarna de bloem erdoor scheppen... dan vervang ik 1 derde door cacao

maarre waarmee vul ik m dan? ik kan genoeg recepten vinden hoor, maar wil graag jullie favo combi's weten... wat is nou lekker en niet te machtig bij chocobiscuit?

ik denk aan praline pasta... gewoon van de appie van de feestdagenspecials... of caramel

5

slagroom en kersenjam? Vind ik nog altijd een goeie.. en kersen en chocolade is een lekkere combi.

Maar die je zelf hebt bedacht lijken me ook prima. Ik vind dulce de leche nog altijd heerlijk bij chocolade biscuit.

6

Ik dacht ook kersenvlaaivulling met chocolademouse.....Jammie

7

Banaancreme, verse banaan en caramel vulling
Aangevette slagoom en kersen
Amarettocreme op een crispy chocolaagje
Bokkenpootjescreme met kersenjam

(ik hou van chocoladetaart en vulling...)

8 Laatst bewerkt door Sofia (05-06-2009 10:15)

Zelf maak ik chocoladebiscuit op de volgende manier (geen mix):

Voor een vorm van 24 cm.:

6 eieren; gesplitst
180 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
2 eetlepels warm water
2 volle eetlepels cacao
90 gram bloem
90 gram maizena

Bereiding:
1. Vet je springvorm in met boter en bestrooi met bloem. Klop overtollig bloem eruit.
2. Leg de eieren vooraf 5 minuten in warm water.
3. Verwarm de oven voor op 180 graden (gasstand 3-4)
4. Meng de bloem, maizena en de cacao; zeef deze
5. Eiwitten stijfkloppen met 60 gram suiker en 2 eetlepels warm water; klop ongeveer 5 minuten
6. Eigelen in een andere kom met de rest van de suiker en de vanillesuiker schuimig kloppen; ook ongeveer voor 5 minuten.
7. Doe de stijfgeklopte eiwitten nu op de dooiers leggen.
8. Doe nu een beetje van het bloem/maizena/cacao-mengsel bij de eieren. Spatel dit voorzichtig maar goed door elkaar. Voeg telkens een beetje van het bloem/maizena/cacao-mengsel toe.
9. Wanneer alles goed met elkaar gemengd is bak je de biscuit gaar in ongeveer 35-40 minuten. De eerste 30 minuten de oven niet openen.