1

Onderwerp: taart invriezen???

ik wil dit weekend en oililytaart met strik gaan maken voor een verjaardag volgend weekend. kan ik een gedecoreerde taart met een strik (met tylose er doorheen)een week invriezen? en welke vullingen zijn geschikt om in te vriezen??

2

Re: taart invriezen???

Er zijn al heeeeeel veeeeeel topics hierover geweest! Gebruik de zoekfunctie maar eens :Y!
Een strik zou ik los bewaren en pas na het uit de vriezer halen van de taart erop zetten!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

er zijn veel dingen over geschreven maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden over het invriezen van een complete taart met vulling. ik kan me voorstellen dat je de meeste vullingen gewoon in kunt vriezen maar als het al verwerkt is in een taart kan natuurlijk ook heel je biscuit nat worden bij het ontdooien. dus wat kan wel als vulling in een taart verwerkt worden die ingevroren word en wat niet?

4

Alles kan ingevroren worden :) Niet voor onbepaalde tijd natuurlijk, maar alles kan. Daar zijn ook genoeg topics over hoor! Maar ik zou je strik inderdaad wel apart bewaren en er pas opzetten als je taart ontdooit is.

Groetjes Laura!

5

dank je laura
kan ik de strik wel invriezen of gaat hij juist slap worden door het ontdooien? en bv het monatoetje aardbeienmouse als ik dat mee invries word het dan niet een hele vochtige taart na het ontdooien?

6

nee hoor de toetjes van mona gaan prima, de strik zou ik niet invriezen