1

Onderwerp: vraag over icing

hoor vaak icing voorbij komen, maar heb geen idee wat het precies is, en waarvoor gebruikt.
ook las ik dat iemand het gebruikt om lijntjes mee op een taart te maken? bijv. puzzelplaatje. is het stevig? dat ik het ook als gras bijv kan gebruiken? dan lijkt het me wel handig namelijk
ik moet namelijk weer marsepein bestellen, maar wou nu ook eens fondant proberen, en mischienkan ik dan ook icing meebestellen.... maar vind het zo zonde om iets te bestellen waarvan ik niet precies het gebruik weet

2

Re: vraag over icing

Icing is niets anders dan poedersuiker met een tikkeltje water. De meeste gebruiken voor decoreren royal icing. Er wordt dan ook eiwit bijgvoegd. Het recept vind je volgens mij gewoon bij recepten (links in kolom!). Het werken met icing vergt wel enige oefening.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Royal icing is eiwit met poedersuiker.
Als je wilt weten hoe het werkt met icing kun je het ook eerst een keer zelf maken. Gewoon een eiwit schuimig kloppen (mixer laagste stand) en dan poedersuiker toevoegen tot het de goede dikte heeft. Na elke toevoeging van poedersuiker nog wel minstens 3 minuten mixen.
Welke dikte goed is, hangt af van wat je ermee wilt doen. Voor bijvoorbeeld bloemetjes of lijntjes kun je medium dikte gebruiken. Die heb je bereikt als je pieken van de icing kunt trekken die aan de bovenkant omvallen. Met een spuitzak en spuitmondje kun je dan verschillende technieken proberen. Hiernaast, bij de how to's, staat een site waarop je van alles kunt zien: http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … .cfm?cat=9

Note: uiteraard is op deze manier gemaakte icing niet veilig, vanwege het gebruik van rauw eiwit (kun je oplossen door eiwitpoeder te gebruiken), maar om puur te oefenen vond ik het een prima middel zonder van alles te hoeven bestellen.

4

in de webshop kan je ook potjes icing kopen, vandaar mijn vraag, die lijkt me wel veilig, het is voor een kindertaart. en wil eigenlijk met een spuit er lijnen mee maken? maar voor ik het koop wou ik graag weten of het aan te raden is? of het gewoon met fondant of marsepein te doen?

5

oh heb al wat antwoorden gevonden, niet geschikt voor de gun dus.
ik zit nog te denken een gun aan te schaffen, maar denk dat het de investering wel waard is. en dan gewoon mijn lijnen met fondant of marsepein maken