1

Onderwerp: tirami hoe?!

hallo,

ik ben een totale leek op het gebied van taarten maken, maar ik wou toch de stoute schoenen aantrekken en een poging wagen aan een taart, speciaal voor mn lieve man die jarig is:-)

Nu maak ik weleens tiramisu, vinden we allemaal enorm lekker en we vechten bijna wie er het laatste uit de schaal mag halen:-))

Ik kreeg het briljante idee om van deze tiramisu een taart te maken, maarre.... HElp hoe doe ik dat? Ik wou een kruimelbodem maken( zso eentje die je ook vindt onder de Dr.Oetker Kwarktaart)

maar hoe doe ik het dan verder met de tiramisu?

graag alle details in jip en janneke taal hahaha

alvast heel erg bedankt voor de hulp
groetjes

2

Re: tirami hoe?!

Vervang de lange vingers door het  kruimeldeeg dat je wilt maken.
Doe die in een spring vorm, besprenkelen met koffie dan je tiramisu massa er in.
Vervolgens afdekken met een deksels van kruimeldeeg en in de koelkast op laten stijven. Klop slagroom op en smeer daar de taart mee af en spuit vervolgens een patroon van slagroom op de taart. Eventueel kun je in de slagroom ook nog gesmolten chocolade doen dan heb je chocolade-slagroom

Als je echt een taart wilt gaan bekleden, kun je ook een tiramisuvulling gebruiken maar dan moet je echt een biscuit bakken en die in meerdere lagen snijden en dat vullen met tiramisu en vervolgens afsmeren en bekleden met fondant of marsepein.

Succes met je taart!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

dankjewel voor je reactie,

dus als ik het dan goed begrijp, doe ik op de bodem ipv lange vingers die kruimelbodem, daarna de tiramisu, en dan daar bovenop weer datzelfde kruimeldeeg?

Dus dan heb je zeg maar een soort sandwich van kruimeldeeg met daartussenin de tiramisu?

nee bekleden met marsepein of fondant waag ik me niet aan:-) idd afsmeren met slagroom lukt me nog wel hahaha. vooral met al die chocoholics hier zou de choco slagroom erg goede scoren hier.

4

Ja inderdaad.... dan zou het moeten lukken....
Na de laag tiramisu aanbrengen, kun je hem misschien ook even laten opstijven voordat je de bovenste deksel erop doet zodat hij niet weg zinkt in je tiramisu.

Of je gebruikt toch de lange vingers. Bodem van lange vingers, laagje tiramisu, laagje lange vingers enzovoort tot de springvorm vol is. Eindigend met lange vingers zodat je daarna met de slagroom aan de gang kunt.

Springvorm voorzichtig verwijderen, even je paletmes onder de warme kraam om de randjes eerst los te snijden.

Je gebruikt 150 gram chocolade (wel smelten au bain marie) op 5 dl slagroom.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

de tweede versie lijkt mij lekkerder,

6

http://www.smulweb.nl/138573/koken/recept/Tiramisutaart
http://www.snelklaar.nl/modules.php?nam … ipeid=6872

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

bedankt voor de reacties!
ik ga er even goed voor zitten en bedenken welke optie ik ga proberen. Uiteindelijk wil ik het wel graag zo doen dat de tiramisu zelf blijft zoals ik em altijd maak, denk dat ik het zo doe als optie nr2 van Anotska.

ik laat het weten hoe het is geworden,
groetjes

8

of deze?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=48030

If life gives you lemons, make lemoncurd.