1

Onderwerp: welke ondergrond gebruiken jullie bij tappits?

Voor het kleinere uitrol- en decoreerwerk gebruik ik altijd deze (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90131935) snijplank van Ikea. Werkt ideaal.

Alleen merk ik nu, na een aantal keren tappits te hebben gebruikt met dit ding als ondergrond, dat de plastic laag kapotgaat en loslaat door het heen en weer schuiven van de lineaaltjes. Niet erg fraai en hygi

2

Re: welke ondergrond gebruiken jullie bij tappits?

Ik gebruik meestal mijn aanrecht, maar tegenwoordig heb ik er zo een: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … s_id=1952, is echt een geweldig ding!

3

Een gladde semi-doorzichtige placemat..
Plankje wat Petra bedoeld heb ik ook, maar dan voor patchworkcutters.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

gewoon een snijplankje geen hout natuurlijk van de hema, met een antislipmatje eronder, marskramer 1 euro en gaan met die tappits :lol:

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

5

Ok, aha. Nog wat opties dus. Placemat (zal eens kijken bij Blokker of Ikea) of snijdplankje Hema en evt het board van de webshop (jammer dat ik net een bestelling heb gedaan daar! :) )

Dank jullie wel.

6

Zo'n bureau onderlegger (doorzichtige) ook van de Ikea. Werkt super!

Gewoon op mijn(schone)eet tafel!!
Die vet ik eerst in met Crisco!

8 Laatst bewerkt door Freya (03-06-2009 15:02)

Op mijn eettafel gaat niet lukken. Ten eerste is

Ik doe het altijd op een stukje tafelzeil...

10

En dat gaat niet stuk dan bij het heen en weer schuiven van de tappitlinealen?

Volgens mij gaan jullie allemaal een stuk subtieler om met die dingen dan ik :S *) . Ik haal dat ding met fondant erin echt een paar keer krachtig heen en weer over 't werkblad, anders lukken mijn letters geheid niet.

Maar tafelzeil valt ook nog te proberen dus...

ik gebruik een bakmat (zo`n siliconen blauw ding) van de action

12

lotils schreef:

Zo'n bureau onderlegger (doorzichtige) ook van de Ikea. Werkt super!

Die heb ik al flink bekrast met tappits... Op mijn lijstje staat nu ook de nonstickboard van de webshop!

Tegenwoordig ros ik trouwens niet meer heen en weer maar leg ik het fondant over een omgedraaide tappit en dan rol ik er overheen met een oude roller. Soms nog even met je vingers langs de randjes, maar werkt goed!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

13 Laatst bewerkt door lotils (03-06-2009 17:31)

Freya schreef:

Op mijn eettafel gaat niet lukken. Ten eerste is

14

Ghehehe, ik zit nu ook hard te lachen, had het nog niet eens op die manier bekeken. :lol:

Maar intussen komen er nog steeds wel goeie tips binnen, want bakmat klinkt ook wel als een mogelijkheid. En grotere Ikeamat blijkt dus op langere termijn weer niet bestand tegen tappitgeweld.
Die tip van jou, Petra met de omgedraaide tappits, ga ik zeker ook nog eens proberen, dat klinkt ook wel als iets dat me zou moeten lukken!

15

Ik gebruik gewoon tafelzeil van dat super gladde....

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » welke ondergrond gebruiken jullie bij tappits?