1

Onderwerp: Producten gebruiken voor decoreren ed zoals vormpjes van klei???

Tja een beetje onduidelijke titel. Ik had niet genoeg plaats om het juiste neer te zetten.

Waar het om gaat is: Ik lees vaak dat men een pvc buis als roller, vormpjes voor klei en gewone stempels gebruikt.
Ik vraag me af of dat geen kwaad kan. Deze producten zijn niet speciaal voor voedsel ontworpen en zitten er dan geen schadelijke stoffen in?.
Het zou het allemaal wel een stuk makkelijker en betaalbaarder maken.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Ik hoop dat ik dit in de juiste rubriek heb geplaatst??

2

Re: Producten gebruiken voor decoreren ed zoals vormpjes van klei???

Als we dachten of wisten dat ze schadelijk waren, zouden we ze niet allemaal gebruiken :P!

Groetjes Laura!

3

Hallo Laura,

Het was niet mijn bedoeling om jullie te beledigen of aan te vallen hoor!! Ik had alleen gisteren een workshop en toen kwam het gesprek er toevallig over en de "juf" hield hier een heel betoog over, wat ik heel logisch vond klinken (en heb gelijk een hele dure deegroller gekocht ipv de pvc buis die ik eigenlijk wilde kopen)
Toen ik thuis was begon ik heel erg te twijfelen. Niet over de deegroller want die werkt perfect maar over het feit dat heel veel mensen hier op het forum andere producten gebruiken en dat dat eigenlijk heel mooi en goed lijkt te gaan. Dus ik vroeg me gewoon af of er meer mensen waren die de mening van mijn juf delen en waarom of juist het tegenovergestelde.

Als ik je beledigd heb met mijn vraag dan spijt me dat heel erg, dat was niet de bedoeling!

Groetjes,

Sisca

4

Haha zo bedoelde ik het helemaal niet hoor, ben absoluut niet beledigd joh :P
Het was gewoon normaal bedoelt hoor ;) Ik bedoelde gewoon dat we die spullen niet zouden gebruiken als we wisten dat het niet goed was, verder niks :)

Groetjes Laura!

5

Een pvc buis is niet schadelijk hoor, ons drinkwater loopt er toch door ;)?
En met gezond verstand en goede hygiene moet het toch wel heel gek zijn als 'we' onveilig werken....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Wat ongeloofelijk stom van mij. Ik heb er dus nooit aangedacht dat ons water inderdaad ook door zo'n buis gaat. Mijn "juf" had het steeds over de rioolbuis (wel op een leuke manier maar toch he, dat woord)

Tja waterbuis klinkt een stuk frisser!! Nou ja, ik heb er een mooie deegroller aan overgehouden en die werkt echt perfect. Maar voor andere dingen ga ik toch even shoppen bij de action ed

7

Een pvc roller is zelfs nog hygienischer dan een houten deegroller daar kunnen bacterieen in gaan zitten net zoals een houten snijplank ook niet echt hygienisch

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!