Onderwerp: AAARRRGGGHHHH!!!!! Mislukt Moscovisch gebak, zie foto...

Mijn Moscovisch gebak lukt gewoon niet.

Als ze net uit de oven zijn, dan zijn ze super mooi gerezen, mooi strak bovenkant, lijkt lekker knisperig, maar daarna gaat het mis.

Of ik het lang in de bakvorm laat ligggen of snel eruit halen, ze zakken daarna in elkaar, vooral de zijkanten. Ook is het niet meer mooi 'knapperig', maar zacht en 'schilferachtig' Als ik ze nadat ze afgekoeld zijn inpak in vershoudfolie en in de koelkast leg, dan zijn ze de volgende dag papperig aan de bovenkant en aan de onderkant onstaan harde en rubberachtige stukken.

Ik gebruik het recept op de forum. Gebruik verse eieren die buiten de koelkast hebben gestaan. Koude boter die ik rasp zodat ik zo weinig mogelijk in aanraking kom en de boter daardoor warm maak. Gebruik fijne bastard suiker.  Zorg dat de eiwit en eigeel met suiker zo luchtig mogelijk zijn. Eiwit kan ik op de kop houden. Ik gebruik een voorverwarmde combi magnetron oven, 170 graden en dan iets langer.

HELLUP!!!!

Ik ga vanavond de bescuit recept gebruiken... Kijken wat dat oplevert.

Kijk eens wat een mislukkeling:
http://i53.photobucket.com/albums/g52/stephanie_maas/Moscovishmislukt.jpg

2

Re: AAARRRGGGHHHH!!!!! Mislukt Moscovisch gebak, zie foto...

helaas geen tips maar succes vanavond met je biscuit

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

Niemand een idee?

4

Ik gebruik de moscovisch meel van de Aveve en die is bij mij nog nooit mislukt....

5

Bij moskovisch gebak hoef je sowieso geen boter te gebruiken trouwens :)
Gebruik je

Groetjes Laura!

Lautje. schreef:

Bij moskovisch gebak hoef je sowieso geen boter te gebruiken trouwens :)
Gebruik je

7

Hmm wat vreemd! Anders eens het recept van basisbiscuit proberen?

Groetjes Laura!

8

Ik gebruik alijd basias biscuit van:
X * eieren (op kamer temperatuur)
X * 30gr suiker
dit 10min mixenop hoge stand

X * 30gr bloem zeven en er door scheppen en dan gelijk de voorverwarmde oven in

Gaat eigenlijk altijd goed,

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

Lautje. schreef:

Hmm wat vreemd! Anders eens het recept van basisbiscuit proberen?

Die ga ik gelijk vanavond proberen. Resultaten laat ik wel zien. :-)

Het recept van 5 eieren is voor 24cm rond / 20x20cm vierkant.

Wat zijn de maten met de andere verhoudingen???

10

Sluit me bij de eerdere tip aan, ik zou het recept van basisbiscuit eens proberen (al moet ik eerlijk zeggen dat ik daarmee nooit mooi gerezen kapsels heb gekregen, wat dat betreft een compliment toch voor je bakkunsten! Ik gebruik de mix van de webshop).

Als je een grotere/kleinere taart wilt maken, kun je kijken op de tabellen op deze site of op www.felicitaartjes.nl. Het aantal eieren kun je dan als uitgangspunt nemen en de hoeveelheden van de andere ingredienten daarop verhoudingsgewijs aanpassen.

Check je wel goed of je kapsel gaar is voordat je hem uit de oven haalt? Dus niet alleen maar kijken of hij goed gerezen is, maar ofwel met een sateprikker (die er schoon weer uit moet komen als het biscuit gaar is) ofwel door met je hand zachtjes op de bovenkant te duwen (die moet terugveren als het biscuit gaar is) kijken of hij lang genoeg gebakken heeft.

Overigens - maar geen idee of je probleem daarmee te maken kan hebben - bewaar ik een kapsel nooit in de koelkast. Ik doe 'm in een pedaalemmerzak en gebruik 'm dan ofwel de dag erna of ik stop hem in de vriezer tot ik hem nodig heb.

succes en laat even weten of het gelukt is?

11

na een heleboel mislukte kapsels en cc moed opgegeven en lekker decoreren nu want ik heb de mix van de shop en het kan niet meer op, zo'n mooie kapsels en zo ontzettend lekker dat ik niet meer ga proberen te toveren.

sucses en je weet er is een alternatief

Niemand is gelukkig, wees Niemand

12

zonde van je geld zo!
je kunt gewoon beter de mix van de webshop gebruiken. mislukt nooit!

en je hoeft je kapsel niet in de koelkast te leggen, daar droogt hij alleen maar van uit!

13 Laatst bewerkt door stephaniedasmaas (03-06-2009 09:30)

Mijn basisbescuit is gelukt!

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » AAARRRGGGHHHH!!!!! Mislukt Moscovisch gebak, zie foto...