1

Onderwerp: loslaten cc-papiertjes

Ik heb net weer een zwikje cc's gebakken, deze keer in cc-vormpjes van dr Oetker. Nu laten alle papiertjes van de cakejes los. Waarschijnlijk omdat die vormpjes al zijn ingevet ofzo? Is hier iets tegen te doen? Moet ik een ander merk cc-vormpjes gaan gebruiken? Vind het wel jammer zo, het zag er meteen heel erg rommelig uit :(

Ik voel me een beetje kiezel...

2 Laatst bewerkt door marliesb (31-05-2009 12:58)

Re: loslaten cc-papiertjes

Ik heb dat ook steeds met die van dr. Oetker....
Nu gebruik ik die van de sligro en die werken bij mij perfect..
Nooit meer een papiertje los.....
Een minpuntje...ze zijn alleen in het wit te krijgen.....
Ik gebuik ze heel veel voor mijn kids workshops en feestjes....

3

Ik ga ook snel naar de sligro dus!! Ik heb hetzelfde probleem en vind het heel erg lastig! en alleen wit past wel overal bij:):) kleur is ook wel leuk, maar belangrijk dat ze erbij passen en ook dat ze niet loslaten vind het heel erg!! dus dank je wel voor de tip marlies!!

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

die sligro bakjes heb ik ook, doen het perfect! Ze zijn wel wat kleiner dan biv dr Oetker, maar eigenlijk vind ik dat een voordeel. Die grote zijn zo groot ;)

5

verliefdmeiske schreef:

die sligro bakjes heb ik ook, doen het perfect! Ze zijn wel wat kleiner dan biv dr Oetker, maar eigenlijk vind ik dat een voordeel. Die grote zijn zo groot ;)

Het klopt ze zijn een beetje kleiner maar liever kleiner en de papiertjes blijven zitten...dan groot en iedere keer ergenis van die loslatende papiertjes....;)

6

Er zijn verschillende topics over dit onderwerp en ook verschillende meningen over de merk papiertjes

Groetjes Cindy

Ik gebruik alleen maar Dr Oetker papiertjes en heb er nooit last van!!

8

Ik gebruik de vormpjes van Patisse en sindsdien heb ik geen loslatende vormpjes meer.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

9

Darlene Visser schreef:

Hey, wat raar zeg, welk recept voor cc's gebruik jij dan? Ik heb nl het recept van Nigella gebruikt. Smaak is prima. maar ja, die papiertjes h

10 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (01-06-2009 20:21)

ik snap er niks van met die papiertjes, ben er vrijwel zeker van dat het niet ligt aan de papiertjes. Dit is vooral gebaseerd op het feit dat het sporadisch optreedt. Soms dan heb ik al tientallen cakejes gebakken met dezelfde papiertjes (en hetzelfde recept) en ineens gaat er een lichting verkeerd en laten de papiertjes los en dan niet eens allemaal, sommige :S

Het patroon zie ik niet echt, het lijkt erop dat hoe vaker ze vast gepakt worden hoe sneller ze loslaten. Dus als je ze een keer in de vorm zet en later toch niet gebruikt en de keer daarna weer wilt gebruiken dat ze dan loslaten. Maar ik weet het eigenlijk niet, denk in ieder geval niet dat het aan de papiertjes ligt.

11

verliefdmeiske schreef:

ik snap er niks van met die papiertjes, ben er vrijwel zeker van dat het niet ligt aan de papiertjes. Dit is vooral gebaseerd op het feit dat het sporadisch optreedt. Soms dan heb ik al tientallen cakejes gebakken met dezelfde papiertjes (en hetzelfde recept) en ineens gaat er een lichting verkeerd en laten de papiertjes los en dan niet eens allemaal, sommige :S

Het patroon zie ik niet echt, het lijkt erop dat hoe vaker ze vast gepakt worden hoe sneller ze loslaten. Dus als je ze een keer in de vorm zet en later toch niet gebruikt en de keer daarna weer wilt gebruiken dat ze dan loslaten. Maar ik weet het eigenlijk niet, denk in ieder geval niet dat het aan de papiertjes ligt.

Dat is echt r

g11ling schreef:
verliefdmeiske schreef:

Maar ik weet het eigenlijk niet, denk in ieder geval niet dat het aan de papiertjes ligt.

Dat is echt r

13

Bij mij maakt het niet (meer) uit welke papiertjes ik gebruik. Vroeger had ik nergens last van en de laatste maanden laten ze steeds los. Wel heel consequent :grr:.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

Dat is voor mij de reden dat ik geen CC's voor mensen maak tegen betaling. Ik moet er niet aan denken dat die krengen loslaten, het ziet er meteen niet meer uit. Er valt bij mij ook geen peil op te trekken of ze wel of niet loslaten..

15

Ik bak ze ook niet in opdracht. Ik zou er nachtmerries van krijgen!!
Maar hier thuis smaken ze ook prima met loslatende papiertjes!! :Y

Groetjes, Ilonka

16

Ik heb er dus nooit last van. Welke papiertjes ik ze ook gebruik. Ik bak ze in de vorm van de action. Allemaal los geknipt en na het bakken goed met een grote snijplank plat drukken. Af laten koelen in de vormpjes en dan eruit halen en alles blijft zitten.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

17

jolanda71 schreef:

Allemaal los geknipt en na het bakken goed met een grote snijplank plat drukken. Af laten koelen in de vormpjes en dan eruit halen en alles blijft zitten.

Los geknipt???
Wat bedoel je daarmee?

Groetjes, Ilonka

18

Ik heb nu dus geen langwerpig geval maar allemaal losse cupjes waar ik een cc papiertje in doe. Dan konden er bij mij heel wat meer in de oven :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

19

Oke, ik snap het, wel slim. Ik kan er ook maar 12 tegelijk in.

Groetjes, Ilonka

20

Het valt mij ook op dat er best een verschil in grootte zit bij zowel de verschillende cupcakepapiertjes, als bij de bakvormen.

g11ling schreef:
Darlene Visser schreef:

Hey, wat raar zeg, welk recept voor cc's gebruik jij dan? Ik heb nl het recept van Nigella gebruikt. Smaak is prima. maar ja, die papiertjes h

Darlene Visser schreef:
g11ling schreef:
Darlene Visser schreef:

23

jolanda71 schreef:

Ik heb er dus nooit last van. Welke papiertjes ik ze ook gebruik. Ik bak ze in de vorm van de action. Allemaal los geknipt en na het bakken goed met een grote snijplank plat drukken. Af laten koelen in de vormpjes en dan eruit halen en alles blijft zitten.

Ik heb vorige maand die vorm van de action geleend van m'n vriendin om sneller de traktatie-cc's voor m'n zoon te bakken, maar de cc's gebakken in die vorm bleven lager dan de cc's gebakken in m'n eigen vorm. Die is geloof ik van BK of van dr. Oetker. En ook lieten de papiertjes (dr. Oetker papertjes) los in de actionvorm en die in m'n eigen vorm niet. Typisch.....

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

24

Ik heb ook  cc papiertjes gehad,volgens mij is de boter de schuldige.Ik zag het wel bij mijn eerste cctjes,waar ik onvoldoende deeg in had gedaan.

25

Kan het er ook aan liggen, dat als je ze gelijk uit de vorm haalt dat het dan niet gebeurt? Of juiste wel?

Laten jullie ze afkoelen in de vorm? Of halen jullie ze eruit?

Berichten [ 1 tot 25 van 44 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » loslaten cc-papiertjes