1

Onderwerp: Ik wilde ook zo graag een barbie-

taart maken. Van het weekend had ik even tijd dus toen ben ik er maar aan begonnen. Alvast bedankt voor de inspiratie. Hij is nog niet helemaal naar mijn zin  vandaar dat ik hem hier even neerzet voor wat tips dus wie zin en tijd heeft???:
1) hoe krijg je de hoepelrok wat ronder, ik had hem vrij rond gesneden maar de vorm zint me nog niet. Helpt de wondermold en passen dan barbies lange benen er in of moet je er dan nog een stuk onder maken.
2) hoe werk de naden van de jurk netjes weg, aan de achterkant is hij namelijk niet helemaal netjes. Ook het sleepje zit een beetje slordig hoe krijg je dat netjes op zijn plek?
3) hoe krijg je de bovenkant rond barbie's borsten helemaal goed, vond dat het daar een beetje ging bobbelen.
O, ja taart is gemaakt van kruidkoek met zuidvruchten.
Bedankt voor het kijken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KFF3M4J4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FTNI7ZGN.jpg

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

2

Re: Ik wilde ook zo graag een barbie-

hoi , wat ik meestal doe als ik een barbie maak, is het in 1 keer bekleden van de jurk, zo krijg je geen naden, en de onderrok kan je dan natuurlijk als 1 keer doen. Met de wondermold heb je de perfecte basis ervoor maar daar gebruik ik meestal een pinpoppetje voor, als ik een echte barbie gebruik , ''sloop'''ik meestal de benen eraf, die zijn meestal wel weer terug te plaatsen. :lol:

Toch vind ik de jurk niet verkeerd hoor, ik vind het echt een hoepelrok, en verder lekker blijven oefenen hoor, je zal zien dat het steeds beter gaat.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3 Laatst bewerkt door Just mi (02-06-2009 15:22)

Ik gebruik zelf de wondermold en ik vindt het een fijn ding, Al sloop ik meestal ook de benen van de barbie eraf (en zoals chantie zegt) ze zitten er zo weer aan. kan trouwens ook een tulband gebruiken als je de kleine maat en de grote maat gebuikt lukt het ook.
Verder bkleed ik de pop ook in zijn geheel dan krijg je inderdaad geen naden.

En de boven kant van de barbie ik snij meestal eerst het motiefje Van het kledingstuk en dat plak ik er meestal heel voorzichtig op.
En oefening baart kunsten .

4

Toch een schattig jurkje geworden!!

5

Erg mooie dame hoor!

Groetjes Angelique

6

Ik vind haar heel erg leuk gemaakt, leuk zoals ze haar schoentjes vast houdt ook!

De wondemold heb ik neit dus kan ik je niet helpen daarmee, zelf gebruik ik dus de tulbnad een gewoone en een kleinere werkt bij mij perfect (hoewel ik nog maar 2 vbarbie's heb gemaakt:lol:)
verder had je als tips gehad zag ik voor het bekleden.

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

7

Leuk gedaan, vrolijke kleuren en hij is qua vorm ook bijzonder. Mooi dat detail op haar rug!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

Ziet er heel mooi uit!

9

Bedankt voor de reacties en tips! Op naar de volgende.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

10

Ik vind je barbie er super uit zien.
Mocht je nog een speciale bakvorm willen kopen, dan is deze misschien wel wat. Hij is namelijk wat hoger en groter dan de wonder mold, waardoor er een hele Barbie in kan zeggen ze. Spreek niet uit ervaring, maar zag wel dat het al 2,5 com scheelt

maakjetaart.nl/osCommerce/product_info.php/cPath/66_28/products_id/1697
[edit tirza, linkje ontlinkt. Geen linkjes waar je op kunt klikken naar andere taartdecoratie (web)shops]

groetjes,
Diane

er zijn vaak honderd reden om iets niet te doen, maar juist die ene reden om het wel te doen zou genoeg moeten zijn!