1 Laatst bewerkt door JAM (02-06-2009 07:36)

Onderwerp: Even voorleggen; wie geeft me advies...

Hallo allemaal,

Even een vraagje.
Ik heb net spulletjes besteld en dat krijg ik (hopelijk) morgen in huis.

Het zit zo:
Vrijdag gaan we naar friesland (logeren bij mijn ouders) en zaterdag gaan we naar mijn zwager en zus.
Zij hebben 19 mei een 2e dochtertje gekregen en ik wil een taart voor hen maken.

Wanneer moet ik nou met die taart beginnen?

Ik dacht zelf: vandaag het kapsel, vulling & met bc afsmeren en dan in de vriezer?
En dan vrijdagochtend bekleden, maar wanneer moet ik hem dan uit de vriezer halen?

Wie helpt mij? Wat is wijs(heid)?

Getrouwd en mama van een kleine meid (10mnd).
26 jaar, zuidholland, gehandicaptenzorg

2

Re: Even voorleggen; wie geeft me advies...

Hmm 30x bekeken, tot nu toe nog niemand die mijn vraag kan beantwoorden.. jammer

3

Tja...als er in de topictitel niet helemaal duidelijk is wat voor advies je wilt. En die dertig mensen kunnen je daar geen advies over geven....dan klik je hem net als ik trouwens gewoon weer weg....:S

Hoop voor je dat je snel een passend advies zult krijgen.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Kun je hem vrijdagavond niet bij je ouders afmaken? Dan zou ik hem donderdagavond uit de vriezer halen (in de koelkast) en houd je hem het langste vers lijkt me. Zou dat niet lukken, dan donderdagmorgen/middag uit de vriezer (in de koelkast). Zou wel kiezen voor een "veilige" vulling. Succes! En nog gefeliciteerd natuurlijk ook!

Enjoy!

5

rosajati schreef:

Kun je hem vrijdagavond niet bij je ouders afmaken? Dan zou ik hem donderdagavond uit de vriezer halen (in de koelkast) en houd je hem het langste vers lijkt me. Zou dat niet lukken, dan donderdagmorgen/middag uit de vriezer (in de koelkast). Zou wel kiezen voor een "veilige" vulling. Succes! En nog gefeliciteerd natuurlijk ook!

Dankjewel voor je antwoord en voor de felicitatie!
Dan lijkt het me het beste om vandaag het kapsel te maken en de vulling en afsmeren.

Voor vulling dacht ik aan: banketbakkersroom en bokkepootjescreme
Is dat veilig??

Ik heb nog maar 1 taart gemaakt: lemoncurd, jam en botercreme.
Dus nog niet echt veel verstand van vullingen, laat staan of het veilig is!

6

ik ben niet zo'n fan van slagroom invriezen dus tenzij je bokkenpootjesvulling met bijv. botercreme maakt zou ik persoonlijk het niet doen. Banketbakkersroom heb ik nooit geprobeerd in te vriezen eigenlijk.

7

Alexia schreef:

ik ben niet zo'n fan van slagroom invriezen dus tenzij je bokkenpootjesvulling met bijv. botercreme maakt zou ik persoonlijk het niet doen. Banketbakkersroom heb ik nooit geprobeerd in te vriezen eigenlijk.

Hmm ok... het moet wel lukken, dus weet jij misschien een veilige vulling voor de taart, die wel even in de vriezer moet?

8 Laatst bewerkt door JAM (02-06-2009 11:49)

Dames,
Bedankt voor de antwoorden.

Ik heb nu gedaan in

9

Ja hoor, ik gebruik BC soms wel twee weken. Alleen zorgen dat er geen kruimels in komen als je bezig bent met afsmeren...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

de

botercreme extra

zou ik niet bewaren tot vrijdag en ik zou er ook niet mee afsmeren. Het risico dat je fondant gaat smelten is erg groot! Afsmeren doe ik altijd met bc 1 op 1. Ik zou proberen om de botercreme extra in te vriezen en gebruiken voor een taart die niet meer ingevroren moet worden. (ikzelf zou het houden voor eigen gebruik)