1

Onderwerp: Zuiveringszout/baksoda in biscuit??

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje, heeft er iemand ooit eens zuiveringszout in het beslag van biscuit gedaan, zo ja hoeveel en wat was het resultaat. Ik wil namelijk zometeen aan de slag voor een biscuit, twee zelfs, maar het probleem bij mij is meestal dat ie niet mooi omhoog komt, helaas. Dus ik dacht misschien is het wel wat..

Groetjes

2

Re: Zuiveringszout/baksoda in biscuit??

Hmm nog nooit gebruikt, want ik gebruik altijd de mix van de webshop!
Ik kan je helaas niet helpen dus, ik heb ook geen idee wat voor effect dit op het biscuit zal hebben :)

Groetjes Laura!

zuiveringszout wordt meestal gebruikt om een zuur een beetje te onderdrukken, ik zou eerder gaan voor bakpoeder. Het zal geen negatief effect hebben, dus je kan het allicht proberen.

Met bakpoeder merk ik overigens niet zoveel verschil, geloof dat het meer een kwestie van geluk is.

Laat je het resultaat weten?

4

Moet je bij zuiveringszout niet nog cream of tartar toevoegen? Of in ieder geval een zuur om het te laten werken? Maar hoeveel.. ik geloof een theelepel (5 gram) op 500 gram bloem. Maar in ieder geval heel weinig! Misschien kun je beter bakpoeder gebruiken, dat is in ieder geval gebruiksklaar. Ik heb het overigens nooi geprobeerd..dus wat het effect is weet ik niet.

Heel erg bedankt allemaal. Ik heb het toch geprobeerd, maar ik vind het geen resultaat hebben, het is zwaarder dan normaal helaas. Dus moet alsnog een nieuwe maken. Ik ga toch maar voor bakpoeder. haha

6

Zonder zuur heeft het inderdaad geen resultaat. Je kunt het beste gewoon de mix uit de webshop aanschaffen..die rijst mooi!