1

Onderwerp: chocolade bruidstaart

Mijn eerste stapeltaart en tevens mijn eerste bruidstaart....met een verhaal....

Toen ik hoorde dat een vroegere schoolvriendin van mijn zus zwanger is en zou gaan trouwen in een intieme, niet traditionele setting, heb ik gevraagd of ik voor hen als kado een bruidstaart mocht maken. Zodat ik hier ervaring in kon opdoen.

Zij vonden dit een harstikke leuk idee. Op twee voorwaarden; ten eerste chocolade, chocolade, chocolade ;) en ten tweede dat ik er zelf bij zou zijn! Later bleek dat de bruidegom kok is en de locatie een kookboekenwinkel en kookleslokaal....pfff....kritisch publiek waarschijnlijk...

Het spannendste komt nog.  Die locatie is hartje Amsterdam....het afleveren van die taart wordt dus nog even moeilijk! Vervoer via tram of lopend omdat de dichtsbijzijnde parkeergarage grachten verder ligt, is (zeker met het huidige mooie weer) na een ritje in de auto van zo'n drie kwartier niet echt een optie....

In ieder geval heb ik van het maken van deze taart weer veel geleerd, ik ben er ondanks de ongetwijfeld op te merken 'verbeterpuntjes' reuze trots op en ik zal heel, heel opgelucht adem halen, wanneer ie morgen zonder schade op de plek van bestemming staat. En ze de taart ook nog leuk en lekker vinden....

Omdat het geen traditionele bruiloft is, ook geen traditionele taart. De drie lagen staan symbool voor de bruid, bruidegom en hun nog ongeboren kindje. De kleur wit staat voor bruiloft en voor de bruidegom. De kleur bruin voor haar kleurtje en wanneer je hen samen 'mixt' (da's het gemarmerde...), krijg je het blauw van hun zoontje. De rozen (steeds een set van drie) staan voor bruiloft en de liefde.

Bovenste en onderste laag is chocolade bisquit gevuld met witte chocoladepasta/botercreme en kersenjam. De middelste laag is bisquit met pure chocoladepasta en hazelnoten/botercreme.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G43FRIMW-D.jpg

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

2

Re: chocolade bruidstaart

wauw mooi zeg! Hij zal vast niet tegenvallen!

3

Errug mooi gemaakt!! :thumb:

4

mooi hoor

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

5

Heel erg mooi zeg !!!

Groetjes, Conny

6

Heel erg mooi gedaan. :)

7

Mooie strakke taart!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

8

Hele mooie strakke taart....daar zullen ze zeker blij mee zijn.....

9

Mooi! en ook mooi al die gedachtes erachter! Heel persoonlijk!

10

Wat een prachtige en stijlvolle taart!

11

Regelmatig heb ik hier gelezen over het vervoeren van een stapeltaart en hoeveel stress dat kan geven... Nu heb ik het zelf ervaren... Oh, oh, oh, wat heb ik hier een buikpijn van gehad, zeg!

Maar de taart heeft de rit in de auto overleefd (airco op vol ;)), de overstap naar de taxi en het smalle trappetje naar boven bij de locatie zelf! Het bruidspaar was erg blij met de taart en ik heb ook van hun gasten positieve reacties ontvangen. Zowel op de symboliek achter de taart als hoe ie smaakte!

Van het bruidspaar heb ik, heel lief, het boek "Cakes to inspire and desire" van Lindy Smithals dank gekregen (dat had echt niet gehoeven; ik heb het met heel veel plezier gedaan en ik heb er ook zo veel van geleerd!). Wat ben ik daar blij mee!!

Al met al een geslaagde dag voor alle betrokkenen!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

12

Ik dacht ineens....even kijken of Jo nog wat taarten heeft gepost de laatste tijd, en toen zag ik deze ineens. Helemaal gemist destijds, maar prachtig zeg! Mooie kleurencombi, en heel leuk blauwe roosjes. En mooie foto ook! En wat een verhaal zeg dat bezorgen, lijkt me inderdaad stressvol, maar gelukkig is het goed afgelopen!

Groetjes van Karin

13

Hele mooie taart, heb je ook een hele foto, ben ik wel erg benieuwd naar.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy