Onderwerp: 40-jarige bruiloft en 2 meiden stapels
Het was weer een veel te drukke week, maar het waren wel leuke opdrachten. (zie ook nog taartenparade en cupcakes en daarvoor de barbamama etc.)
Ik had al e.e.a. staan, maar toen belde mijn vriendin of ik nog een taart voor haar ouders kon maken, die zaterdag 40 jaar getrouwd waren. Het is de familie van mijn familieportret taart. Moeder is ziek, en ze durven niet ver vooruit te kijken. Omdat moeder er toch nog (tegen de verwachting in) goed voorstaan, wilden ze toch aandacht besteden aan deze huwelijksdag. Ga dan maar eens NEE zeggen......dus zo ontstaan die veel te drukke weken....
Maar ik ben blij, dat ik het gedaan heb:
gevuld met 2 lagen mascarpone gemengd met aardbeienjam en 1 laag aardbeienvlaaivulling.
Voor de 5-jarige Emma maakte ik deze week al de mini-kasteel cupcakes en nu de taart.
Dat was het weer voor deze week.......nu echt gaan beginnen aan de voorbereidingen voor een bruidstaart voor a.s. vrijdag..!
Onderlaag gevuld met bokkepootjesroom met kersenvlaaivulling, bovenste 2 gevuld met mascarpone gemengd met aardbeienjam en een laag aardbeiendesserttopping.
Bovenop is niet zo duidelijk, maar ik had een groot schild met uitsteker gemaakt en dit op een glas laten drogen. Zat te verzinnen, of ik dit bovenop de taart zou doen, en bedacht me toen, dat ik de onderkant recht zou snijden, dan lijkt het op een tiara. Dat zie je niet op de foto, maar was wel de eerste reactie van ouders en kind: echt voor prinsessen.....Ze was weg van de glitters op het marsepein!
En voor de 2-jarige Puck een stapel die ik eerder in de kleuren blauw/wit maakte, nu in rood/wit/roze, met kroontje als het kan!
Die blauw-witte stapel had een dummy-toplaag voor op de kamer van de jarige, dat vond deze moeder zo'n leuk idee, dat zij het ook graag wilde.
2 onderlagen gevuld met 2 lagen mascarpone gemengd met aardbeienjam en 1 laag aardbeienjam met verse aardbeien.