1

Onderwerp: Uitstekers rolroosjes

Zag op dit forum een handige how-to voor rolroosjes. Volgens mij moet zelfs ik dit kunnen. O-) Is de PME Briar Rose cutter set/4 daar handig voor? Hoe groot moeten de cirkeltjes zijn waar je de roosjes van maakt? :think:

2

Re: Uitstekers rolroosjes

rolroosjes........ hmmm ik maak rolroosjes door een plakje op te rollen, of drie cirkeltjes licht overlappend naast elkaar oprollen.
Dus dan moeten de cirkels dus 2x zo groot zijn als de maat van roos die je in gedachten hebt

3

Ik had een how-to gezien van een rolroosje waarin 5 cirkeltjes dakpansgewijs op elkaar worden gelegd. Dan oprollen, doormidden snijden, enz. Bij de benodigdheden zag ik een kleine ronde uitsteker, maar heb dus geen idee welk formaat dit is...:s

gewoon proberen lijkt me, vind je te groot dan neem je een kleinere uitsteker, vond je ze te klein dan neem je een grotere uitsteker. Denk niet dat er een uitsteker is die d

5

Misschien gemakkelijk als je het filmpje erbij plaatst hier :)

6

MirandaB schreef:

Ik had een how-to gezien van een rolroosje waarin 5 cirkeltjes dakpansgewijs op elkaar worden gelegd. Dan oprollen, doormidden snijden, enz. Bij de benodigdheden zag ik een kleine ronde uitsteker, maar heb dus geen idee welk formaat dit is...:s

Dat is niet een rolroosjes, maar (en snelle manier voor) een "gewoon" roosje. Je kan elke maat rondje gebruiken, afhankelijk van hoe groot je de bloem wil hebben. Het is handig om het set met rondjes te hebben en daarmee te proberen (van klein naar groter).

Groet, Jolanda