1

Onderwerp: Bruidstaart.web-log.nl

http://bruidstaart.web-log.nl/bruidstaa … index.html

Wordt dat vaker gedaan? Fondant over marsepein?
Drank op je kapsel?
Botercreme opwarmen?
Waarom?
Enz...

Komen allemaal vragen naar boven bij mij als ik dit zie...

Allemaal dingen die ik hier nog niet gezien had...

Wel grappig om te zien..

Enne, bedoeld ie nou dat je pannen ook in de oven kunnen?

2

Re: Bruidstaart.web-log.nl

ik zat ook te kijken en snap niet alles  meer

Heb wel gelezen dat in engeland idd fondant over marsepein gaat bij bruidstaarten dus daar keek ik niet van op. Lijkt me idd wel dat je witte fondant super mooi wit is en er niets doorheen schijnt (dat probleem heb ik nog wel eens hahaha LEES TIPS HAHA)

maar de rest ppppfffff

3

Dat van die pannen dat klopt hoor, je kunt ook bakken in gewone kookpannen. Is meestal niet zo fijn doordat de pannen erg diep zijn en vaak geen mooie scherpe hoeken hebben, maar het KAN, als je geen geld wilt steken in bakvormen :D

En inderdaad, fondant over marsepein is echt Engels. Wordt prachtig, maar ik vind het te veel van het goede. Drank op je kapsel moet je echt eens proberen (als je van alcohol houdt dan ;) ) Denk maar aan Swartzwalder Kirsch, daar wordt kirsch gesprenkeld op de chocoladebiscuit.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Wanneer ik een bruidstaart moet maken, dan doe ik ook twee lagen over elkaar hoor. Eerst een heel dun laagje marsepein, en dan het fondant. Worden je taarten veel strakker van. En wanneer je het fondant ook nog eens dun uitrolt dan is het niet veel dikker dan wanneer je een gewone laag fondant of marsepein rolt.
En het voordeel is dat je makkelijker de oneffenheden weg kunt halen! Geen uitstulpsels meer waar de vullingen zitten enz.

Biscuit besprenkelen doe ik ook. Tremperen heet dit. De meesten doen dit wel. Blijft het biscuit veel smeuiger ervan.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.