1

Onderwerp: combinatie met stroopwafelcreme?

zoals de titel al zegt. ik wil morgen een taartje vullen met stroopwafelbotercreme. maar wat is daar lekker bij als laag? of zal ik gewoon twee lagen stroopwafelcreme doen? en vor de rest niets is dat niet een beetje saai?

ik heb nog wel aardbeienjam in huis maar dat lijkt mij niet zo'n lekkere combi?

alvast bedankt meiden!

gr kim

2 Laatst bewerkt door AngelCakes (29-05-2009 19:48)

Re: combinatie met stroopwafelcreme?

Stroopwafelcreme? Hoe maak je dat dan precies? Als je een recept daarvan hebt dan hou ik mij aanbevolen om die naar mij per mail te sturen! Je kan natuurlijk een neutrale jam of slagroom erbij nemen! mjammie!

http://signatures.mylivesignature.com/54487/182/02A3815D7823EB91EFFBE4FB9808814B.png

~I Make: Angel Food Cakes~

3

wat voor neutrale jam???? hij moet ruim een uur mee in de auto dus dan vind ik slagroom een beetje eng of niet????

gewoon stroopwafels verkruimelen en door de botercreme doen . heb ik ergens gelezen! ga het morgen ook voor het eerst proberen

4 Laatst bewerkt door monique53 (29-05-2009 20:12)

donique schreef:

zoals de titel al zegt. ik wil morgen een taartje vullen met stroopwafelbotercreme. maar wat is daar lekker bij als laag? of zal ik gewoon twee lagen stroopwafelcreme doen? en vor de rest niets is dat niet een beetje saai?

ik heb nog wel aardbeienjam in huis maar dat lijkt mij niet zo'n lekkere combi?

alvast bedankt meiden!

gr kim

ik hou er niet eens van als de lagen verschillend zijn gevuld, dus wat mij betreft, 2x stroopwafelcreme, desnoods 1x stroopwafelcreme en 1x botercreme.

velen zullen dit misschien tegenspreken, maar ik hou er gewoon niet van als je in een hap zoveel verschillende smaken heb

5

is dat dan niet saai monique? of juist te machtig misschien iets fris ertegenover? oh wat een dilemma!

6

donique schreef:

wat voor neutrale jam???? hij moet ruim een uur mee in de auto dus dan vind ik slagroom een beetje eng of niet????

gewoon stroopwafels verkruimelen en door de botercreme doen . heb ik ergens gelezen! ga het morgen ook voor het eerst proberen

Oh een uur de auto in ja dan is slagroom niet echt aan te raden...misschien pati creme erbovenop wat ik weleens heb gelezen hier is soort van slagroom maar kun je dus ook buiten de koelkast houden namelijk..verkrijgbaar bij de groothandel alleen geloof ik...

http://signatures.mylivesignature.com/54487/182/02A3815D7823EB91EFFBE4FB9808814B.png

~I Make: Angel Food Cakes~

7

donique schreef:

is dat dan niet saai monique? of juist te machtig misschien iets fris ertegenover? oh wat een dilemma!

ik ben misschien saai want ik vind dat echt het lekkerst. ik hou niet van jam, daar begint het al mee. en ik vind het gewoon veel lekkerder om 1 smaak taart te hebben.

8

ik ben het ook met monique eens ik ben ook niet zoooo van verschillende vullingen in 1 taart.
dus ik zou ook lekker 2 keer stroopwafel creme doen.
Ik vindt dat het niet echt past stroopwafelcreme met jam, zijn wel twee tegenover gestelde smaken.
en de stroopwafelcreme klinkt wel lekker.,

succes

9

Bij  ons op de markt kun je stroopwafelkruimels kopen, eventueel nog met de caramel eroverheen gegoten. Die doe ik altijd op mijn stroopwafeltaartje. Dus onderste laag alleen caramel-bc, en de tweede laag weer de caramel-bc met de kruimels erop. Ik smeer dan wel ook op de bovenste laag, aan de onderkant ook wat creme (snap je me nog??) dan plakt het goed samen.

Succes, groetjes Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

10

hahahaha ja ik snap het bedankt. had voor de zekerheid kletskoppen gehaals voor als ik het niet aandurf of als het verkruimelen niet lukt! en bokkepootjes want die ken ik al!

11

ik ben ook niet van de 'tegenovergestelde' smaken Dus ik zou of 2x stroopwafelcreme doen of1x stroopwafel en 1x iets caramelerigs (karamel bc of dulce de leche) omdat strookpwafels ook aldie caramelsmaak hebben.

succes er mee en wat is het geworden?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

12

hahaha nou meisjes ik ben de hele andere kant op gegaan. heb twee lagen botercreme gedaan met daarop een dikke laag kleingemaakte kletskoppen hahahahahahahha iets heel anders maar wilde ik ook nog eens proberen!

13

Je kunt ook een laag stroopwafeltoetje van Mona erbij doen.....