1

Onderwerp: hoeveel gesmolten chocolade voor chocobiscuit

het staat er al een beetje "Hoeveel gesmolten chocolade doe je door biscuitmix als je een ronde taart van 24 cm wil maken?"
Moet de chocolade er op het laatst doorgespateld worden of moet het op lage / hoge stand gemixt worden??

Moet ik er vanuit gaan dat het biscuit minder hoog wordt of is dat niet zo?

Wat een vragen toch weer ;) .
Ik hoor graag ervaringen, alvast bedankt.

2

Re: hoeveel gesmolten chocolade voor chocobiscuit

Ik heb nog nooit chocoladebiscuit gemaakt met de kant en klare biscuitmix, dus daar kan ik je niet bij helpen. Als ik zelf biscuit maak, dan vervang ik altijd een deel van het zelfrijzend bakmeel door cacao.

Mijn recept:

5 (lauwe) eieren, 150 gram suiker + snufje zout en evt. citroenrasp  20 minuten mixen.
Daarna 130 gram zelfrijzend bakmeel en 25 gram cacao er doorheen spatelen

Bij 150 graden ca 45 minuten in de oven.

ik heb dit recept ooit gekregen van mijn zwager die banketbakker is.

Succes!

mijn taart is de moeite waard!

3

Cornelia schreef:

Ik heb nog nooit chocoladebiscuit gemaakt met de kant en klare biscuitmix, dus daar kan ik je niet bij helpen. Als ik zelf biscuit maak, dan vervang ik altijd een deel van het zelfrijzend bakmeel door cacao.

Mijn recept:

5 (lauwe) eieren, 150 gram suiker + snufje zout en evt. citroenrasp  20 minuten mixen.
Daarna 130 gram zelfrijzend bakmeel en 25 gram cacao er doorheen spatelen

Bij 150 graden ca 45 minuten in de oven.

ik heb dit recept ooit gekregen van mijn zwager die banketbakker is.

Succes!

Bedankt voor je recept zal 'em gelijk opslaan, mocht ik er niet uitkomen met de mix dan zal ik zeker dit recept gaan gebruiken :thumb:

4

Ik gebruik dan 1 gesmolten reep.
En ja, hou er rekening mee dat hij iets lager zal blijven. Dit kan je voorkomen door er 1 ei en extra mix te gebruiken.

5

hoi
simpel
gewoon op een recept van 5 eieren 1 a 1,5 eetlepel cacoapoeder
wel de duurdere en geen nessquick
en dan in de laagste stand door mixen of door spatelen
ik krijg prachtig hogen kapsels je moet wel 10 min langer bakken en goed prikken of hij gaar is
s6

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

6

hahaha ik heb gisteren  chocolade biscuit gemaakt voor de eerste keer.
Ik heb het normale rect van de bakmix genomen en er gewoon gevoelsmatig cacau bijgegooit (best veel) en daarna heb ik 2 grote repen chocolade geraspt en door de mix gegooit een extra eitje en het ersultaat was heerlijk... De cacao heb ik er net zoveel ingegooit dat het beslag een beetje donkerder bruin is hihihihi.

(normaal maakte ik het recept ook op de moeilijkere manier, maar met de biscuit is makkelijker sneller en net zo lekker.

succes