1

Onderwerp: Scheurende marsepein

Hallo, Ik had voor dinsdag een erg leuke taartopdracht..
Dus maandagavond erg druk bezig geweest. Met de taart bekleden.
en ik ging maandagnacht kijken. Zaten er dus overal in de marsepein kleine scheurtjes. (werd wakker van het nood-weer) en ik dacht !@#$ maar die kleine scheurtjes zijn wel weg te werken met een versierseltje!! nou dinsdagochtend stond ik op, en keek ik na me taart.. nou ik heb echt eventjes staan huilen ongeveer.. me hele taart was dus aan stukken ingescheurd en gescheurd op de randen!!! en ik bedenk me nu nog steeds hoe het heeft kunnen gebeuren? vullingen doorlekken enzo is/kon echt niet.. heb het zelfs nog eventjes gecontroleerd.. maar ik zag nergens iets doorlekken of verkleuren :) maar zal het misschien door de luchtdruk kunnen komen? of vochtigheid..? maybe? ben toch wel benieuwd hoe het nu kwam..

Re: Scheurende marsepein

Pfff... geen idee! Wat een ellende! Temperatuur? In combinatie met luchtvochtigheid? Geen idee. Waar had je 'm staan?
Wij zetten altijd de taarten bij ons in de gang, die blijft zelfs in harte zomer lekker koel (heb wel eens overwogen tijdens een hittegolf om daar een matrasje neer te leggen :) )

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

3

Das balen!! Waar had je je taart mee afgesmeerd?

Je hart fluitsert, luister goed!

4

met botercreme gewoon in de woonkamer.. dat leek me het veiligste :)  maar de tempratuur zakte toen nogal erg! van die noodweer.. maar zal het dan toch aan het weer kunnen liggen? :) het is wel balen zeg!!

5

Wat voor botercreme, van mix of 1 op 1?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

1 op 1

7

Wat raar zeg...marsepein word ook eigenlijk nooit echt hard ofzo..
Misschien volgende keer flink wat crisco er door kneden voor je gaat bekleden.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

8

ja dat zat er eigelijk ook wel een beetje doorheen.. want daarmee rol ik hem vaak uit? snap der ook weinig van!! :S denk dat het toch wel met de weersverandering te maken heeft gehad?

9

He, dat had ik gisteren dus ook! Ik had het nog nooit gehad. Had hem lekker strak bekleed. En ff later scheuren bij de rand... Dus ik er maar gauw een afwerkrand om gedaan, maar daar ben ik eigenlijk niet zo kapot van. Ben meer van de eenvoudige strakke taarten. Het was met die nieuwe witte marsepein. Maar daar kan het toch niet aan liggen?  Met de bruidstaarten hadden we daar helemaal geen problemen mee. Misterieus..

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

10

Ik heb het ook eens gehad, ook met witte marsepein trouwens. Achteraf denk ik dat ik de marsepein te weinig had doorgekneed voor het uitrollen (Ik had het een paar dagen van tevoren gekleurd, toen uitgebreid gekneed maar voor het uitrollen alleen heel vluchtig).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Dit is touwens wel een apart onderwerp voor de babbel, maar tegelijkertijd wel weer een babbel...ingewikkeld zeg :S

Je hart fluitsert, luister goed!

12

Jozien schreef:

Ik heb het ook eens gehad, ook met witte marsepein trouwens. Achteraf denk ik dat ik de marsepein te weinig had doorgekneed voor het uitrollen (Ik had het een paar dagen van tevoren gekleurd, toen uitgebreid gekneed maar voor het uitrollen alleen heel vluchtig).

Heb idd ook kort gekneed omdat het even snel moest. Dat kan dus idd de oorzaak zijn. Denk ook dat dit bij de topic bekleden moet...

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

13

Ik verplaats m even en verander de titel maar meteen dan :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14

Ik had laatst ook een beetje (hele kleine) scheurtjes in m'n marsepein op de rand. Ik denk dat het weer er wel mee te maken heeft, en dat ik ook wat beter moet kneden misschien, maar ik hoorde van Wendy (Van Sugarlicious) dat zij het ook had, dus dachten we misschien meer met dit weer?

Mijn website: Presentaart