Re: 1,20 meter taart!
Echt superorigineel. 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » 1,20 meter taart!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Echt superorigineel. 
Mooi gedaan hoor en hoe groot is je oven dan?
Ooo, sorry dames! Ik lees al jullie reacties nu pas! (druk bezig met verhuizing...)
Hoe ik hem gemaakt heb, nou, ik zal het proberen uit te leggen. Heb geen foto's voor een howto, en ik denk ook niet dat ik binnenkort weer zo'n bestelling krijg!
(hoewel, van het bedrijf zelf zou natuurlijk leuk zijn!
)
De dag van te voren heb ik kapselplakken gebakken. Beslag maken (gewoon met de mix) en dan uistrijken op bakpapier m.b.v. een lineaal. Ik heb paperclips aan het lineaal gemaakt, zodat hij overal even hoog zou worden (ong. 7 mm). Dan bakken op 230 graden, tijd een beetje op gevoel doen. Na de kapselplakken heb ik ook nog koekbodems gebakken, die over de lengte onder het gebakstuk komen.
Dan de volgende dag 2 pringlebussen (een stuk van ong. 6 cm over de lengte eruit geknipt) met de open kant tegen elkaar aanzetten (zodat het een dicht geheel wordt, alleen bovenkant open) en bekleden met cellofaan. Daarin komt dan de kapselplak (na het bakken trouwens direct in plastic, omdat het zo dun is droogt het heel snel uit!). De uiteinden heb ik gewoon open gelaten. Bussen even met plakband aan elkaar geplakt, en dan de bavaroise gemaakt. Bavaroise gestort en aardbeitjes, framboosjes en mandarijntjes erin, kapselplak erop en de koeling in. Als de bavaroise dan stevig is kun je het koekje erop plakken met gesmolten chocola, de uiteinden even los snijden, de hele boel omkeren, plakband los en dan schuif je de bussen er zo af! Nog even bekleden met marsepein en klaar is kees! Volgens mij was dat het! Best makkelijk, maar je moet er maar op komen (ben er op school de laatste tijd veel mee bezig).
Degenen die dit ook willen proberen: succes! 
Gaaf idee 
Wat een super stoer idee..... Hoe kom je erop???!!!! Hij is echt gaaf!!!!
wow inderdaad hoe kom je op het idee, geniaal!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » 1,20 meter taart!