1

Onderwerp: parels maken

Hallo,

Ik heb een vraagje over de beadmaker.
Voor mijn bruidstaart (die 4 lagen word) wil ik om elke laag 'parels'.
Ik wil alles al helemaal klaar hebben van te voren zodat het taart in elkaar zet team (daar zit ik dus niet bij) het zo makkelijk mogelijk heeft.

Nu vraag ik me af of je de parels met de beadmaker al van te voren kan maken en dusten enzo zodat ze er alleen nog maar opgelegd hoeven worden.
En werkt het een beetje makkelijk?

Als dat kan niet kan moet ik maar s gaan beginnen met alle pareltjes met de hand te maken....

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!!

2

Re: parels maken

Lijkt mij dat dat niet kan omdat het gaat harden, ik denk dat als je ze dan om je taart gaat doen ze breken. En zo'n beadcutter werkt wel makkelijk hoor. Een rolletje erin leggen, goed aandrukken, open doen, restje eraf snijden en er voorzichtig uithalen. Succes.

3

Je kunt het niet van tevoren maken want dan breekt alles maar het is ook geen klus van uren dus je als je taart staat, kun je ze vrij makkelijk omheen leggen, zeker als je een keer geoefend hebt hoe het werkt...

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

ligt er aan hoever van te voren en of je het wel marsepein of fondant doet. sweet carolyne heeft ook eens vanrevoren 1,5 meter parels gemaakt. anders moet je haar even mailen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

ik heb ze ook eerder een keer gemaakt, zeg een dag of 4, 5, en gedust en net zo verpakt als ik met puzzelplaatjes doe, in een tupperware bakje.
gemaakt van marsepein wellicht dat dat scheelt.
ik kreeg de parels er op deze manier mooi uit, een rolletje groot genoeg erin, aandrukken, dan langs het randje afsnijden, nogmaals voorzichtig aandrukken en dan eruit, dan per pareltje het verbindingstukje ingedrukt met een tooltje, zodat ze ietsjes los van elkaar komen en zo gedust en in de tupperware gedaan.

6

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga even overleggen met mijn taart in elkaar zet team!
Welke zouden jullie aanraden om te kopen, de first impressions pearl mold of FMM bead cutter? Die van first impressions is best duur.

ik raad absoluut de FI mold aan, daar zit geen streep op de parel van het dichtdoen van de cutter en het werkt heel makkelijk. maar datis mijn mening, er zijn er vast die er anders over denken....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

ik heb de beadcutter maar ik krijg er geen fatsoenlijke parelketting uit, dat ding is echt een ramp om mee te werken.
die zou ik je niet aanraden dus....maar misschien hebben anderen betere ervaringen :D

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

9

Ik zou ook niet voor de beadcutter gaan... Wat een onding!
Die van FI werkt heel makkelijk en je krijgt veel mooiere parelstrengen. Is het geld wel waard hoor. Zeker als je vaker taarten gaat maken.

10

Bedankt! Ik ga van het weekend maar de FI pearl mold bestellen (samen met nog tig anderen dingen)
Ik zie in de parade wel s van die strengen met van die strepen en dat vind ik toch echt niet mooi dus hoop dat ik het hiermee kan.

11

en anders weet ik jullie te vinden ;)