1

Onderwerp: mix voor icing

Ik heb de mix voor icing aangeschaft 500 gr. Op de verpakking staat alleen dat je water bij moet voegen en eventueel poedersuiker om het dikker te maken, maar per hoeveel mix is dat? Heb het nog nooit gebruikt, wie heeft hier ervaring mee?

Re: mix voor icing

ik doe altijd beetje op gevoel. schep mix,paar druppies water, mengen en dan evt of water of poedersuiker erbij bij te dik of te dun

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

tja heb ik ook al een keer gevraagd en je moet het inderdaad op gevoel doen, wel klein beetje water gebruiken, zorgen dat je stevige pieken kan trekken.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Als je maar een deel van de mix gebruikt, moet je wel zorgen dat de gehele zak een keer goed gemengd is. Anders mislukt je icing.
Bij mij stond toen op de zak hoeveel water ik nodig had om de gehele zak mee aan te kunnen maken, maar hoeveel dat was weet ik niet meer, maak mijn icing nu zelf met eiwitpoeder.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

5

muis28 schreef:

Als je maar een deel van de mix gebruikt, moet je wel zorgen dat de gehele zak een keer goed gemengd is. Anders mislukt je icing.
Bij mij stond toen op de zak hoeveel water ik nodig had om de gehele zak mee aan te kunnen maken, maar hoeveel dat was weet ik niet meer, maak mijn icing nu zelf met eiwitpoeder.

Hoe bedoel je dit? Ik kan toch gewoon een beetje mix gebruiken, met een beetje water? Een beetje op gevoel hoeveel ik denk nodig te hebben?

ze bedoelt dat je eerst het poeder, de mix dus door elkaar moet mengen omdat de verschillende grondstoffen nog niet goed vermengd zijn in de zak. je hoeft idd niet de hele zak aan te maken met water. na het vermengen de ix in een bak doen en eruit halen wat je nodig hebt

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Oh Okee bedankt voor de tip, want dat had ik nooit geweten.