Re: howto regenboogcake
Ben nog niet zo lang lid van het forum, maar bak al wel enige tijd taarten, voornamelijk voor mijn familie. Sinds bij mijn dochtertje glutenintolerantie (coeliakie) is geconstateerd lees ik alle verpakkingen goed om te zien wat daar in zit. Het is ook een beetje een sport geworden om lekkere dingen te maken zonder het gebruik van zakjes of mixen, maar gewoon van natuurlijke produkten. Niet alles biologisch hoor, maar geen kunstmatige toevoegingen. Ik heb gezien dat de discussie over natuurlijke kleurstoffen hier al vaker gevoerd is en iedereen moet daar natuurlijk zijn eigen mening over kunnen hebben. Wel is het zo dat in een aflevering van Radar vorige week maandag werd gemeld dat bepaalde kleurstoffen toch minder gezond zijn en er voor zorgen dat kinderen zich minder goed kunnen concentreren. Dit geldt niet alleen voor ADHD kinderen maar voor alle kinderen. De Europese Commissie zal vanaf 2010 ook waarschuwingen op de etiketten van deze kleurstoffen laten zetten. Ik heb een paar taarten gemaakt met natuurlijke kleurstof van Supercook ( uit UK), met spinazie en rode bietjes die erg lekker waren. Die zal ik snel eens posten. Om een beetje een tegenhanger te zijn van de felgekleurde regenboogtaarten lijkt het me leuk als er een categorie in de galerij zou komen met 'natuurlijke taarten', om te laten zien dat het ook anders kan. Zijn er nog meer 'natuurlijke' baksters onder jullie?