1

Onderwerp: glutenvrije taart

hallo,

Ik krijg net een opdracht binnen voor een glutenvrije taart... wil hem graag maken voor die mensen, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets moet aanpakken?

Heb je daar speciale biscuitmix voor en welke vullingen mag ik dan gebruiken??

Hebben jullie tips?

groeten, Bianca
TAART in huis

2

Re: glutenvrije taart

Er bestaat geen glutenvrije biscuitmix. Je moet glutenvrij meel kopen en dan het basisrecept voor Biscuit maken.
Je kan als vullingen heel wat dingen doen. Monchoubavarois, kersenvlaaivulling, aardbeienmousse, ganache ( wel kijken of er geen tarwe/gluten in de chocola zit). En nog veel meer ;) Misschien handig om te vragen wat de opdrachtgever lekker vind.
En je moet heel schoon werken i.v.m kruisbesmetting er mogen geen kruimeltjes van gewone biscuit bij komen.

3

ok heel erg bedankt!!!

groeten, Bianca
TAART in huis

4

Ik zag hier laatst een glutenvrij recpt voor biscuit voorbij komen trouwens maar ik weet niet precies waar het stond. Lees alle verpakkingen goed. En maak al je werkbladen, beslagkomen etc helemaal schoon zodat je zeker weet dat er niet ergens kruimeltjes in gaan zitten.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Nog even ik, ook heel belangrijk, bekijk goed of de marsepein geen sporen van gluten bevatten.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6

Het glutenvrije recept is van Lilo:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=31844

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Wat ook erg belangrijk is dat je kleurstoffen schoon zijn. Dus niet in aanraking zijn geweest met tarwe/gluten. Wees zeker van je zaak. Ik gebruik altijd cocktailprikkers met kleuren.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.