1

Onderwerp: wilton kleurtjes

Hallo,

Ik heb zojuist mijn bestelling van de hebshop binnen gekregen, en ik had kleurtjes besteld, maar nu zie ik dat ik iets anders besteld heb als ik had gedacht. De kleuren zijn namelijk "vloeibaar' en ik dacht dat het poeder zou zijn.
Dat geeft verder niet, maar kan ik met dat vloeibare ook wel mijn fondant kleuren, of word het dan te plakkerig?
Helaas, zal ik toch nog een keer moeten bestellen als het niet kan! ;)
Bedankt alvast voor de reactie!

groetjes,

Carola

2

Re: wilton kleurtjes

Ik gebruik ook altijd de kleurtjes van Wilton (vloeibaar) gaat prima.
Als je het te plakkerig vind worden kan je er altijd nog wat poedersuiker door heen kneden. Maar dat is meestal niet nodig. Je hebt altijd maar een klein beetje kleurstof nodig.

Sandra

3

ik heb twee weken geleden het voor het eerst gebruikt omdat de rose fondant uitverkocht was. Echt super makkelijk en het was helemaal niet plakkerig. Vondt de kleur ook veel mooier als de kant en klare.

Groetjes Cindy

4

Als het goed is is Wilton toch niet echt vloeibaar, maar juist iets dikker. ook geen poeder, dat zeker niet.
Maar ik gebruik ook echt vloeibare kleurstof (als water zo dun) en daar kleur ik ook fondant mee. Geen problemen dat het plakkerig wordt. En ik kan er soms toch echt best veel doorgooien.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Dank jullie wel voor de reacties! Gelukkig maar dat ik toch wat goeds gekocht heb. Ga vanmiddag gelijk even oefenen!

groetjes,

Carola

6

beetje bij beetje aanbrengen met een sateprikker
die je dan afstrijkt op het fondant of marsepein je hebt maar heel weinig nodig
Dan goed doorkneden totdat de kleur egaal is.
Is het nog te licht dan nog een beetje kleurstof aan sateprikker op het fondant afstrijken.
Mocht het toch wat te donker uitvallen dan gewoon weer wat wilt fondant er door heen kneden.

Succes

Groetjes Wendy

7 Laatst bewerkt door Annelies (27-05-2009 14:01)

De poedervorm wordt meestal gebruikt om te dusten...
Dat is met een droog kwastje opbrengen van de poeder op b.v. bloemen.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."