1

Onderwerp: Tylose

Ik heb tylose gekocht om vormen te kunnen verstevigen ( althans het is me verteld dat ik dit hiermee kan doen) Wie kan mij de juiste mengverhouding doorgeven?

Kan ik dan bijvoorbeeld ook strikken van marsepein hiermee verstevigen of is dat weer een kwestie van de juiste dikte marsepein/fondant, mijn eerste strik was nogal slapjes namelijk :-D

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Karin

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

2

Re: Tylose

ik doe zelf als ik tylose gebruik gewoon het stukje marsepein wat verstevigd moet worden even 'dopen'in de tylose, alles wat overbodig is valt er vanzelf vanaf. En marsepein/fondant laat geen klontjes achter, dan laat ik het heel even inwerken en dan is het goed gebruikbaar. Succes. En wat betreft je strik daar kan je tussen de opening van de lussen een heel klein stukje schuursponsje doen, (makkelijk op maat te maken) en dan kan je het zo laten drogen, en laat geen afdrukken achter.l

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

super dank je wel!
groetjes, Karin

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

4

Marsepein (ook met tylose) droogt erg langzaam. Voor strikken kun je beter fondant gebruiken. Je kunt de lussen (aan het einde dichtgeknepen) ook over een stokje te drogen hangen, dan worden de rondingen ook mooi.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."