1

Onderwerp: plakken

Voorheen had ik er dus helemaal geen last van, maar ineens plakt het marsepein echt heel erg.
Ik kan maizena strooien wat ik wil maar het blijft overal aan vast plakken. Mn handen zitten ook helemaal onder en het kleuren is dus ook echt niet leuk meer.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen??
moet vanavond nog marsepein kleuren voor een mini bruidstaartje en heb geen zin om enorm te gaan lopen etteren.

2

Re: plakken

Ik heb het van de week ook gehad...ik vermoed dat het iets met het warme weer te maken heeft

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

jufdorien schreef:

Ik heb het van de week ook gehad...ik vermoed dat het iets met het warme weer te maken heeft

Ik wilde het net zeggen: warmer weer, dus warmer marsepein, dus meer geplak.

Even in de koelkast of vriezer tussendoor scheelt een boel geplak. Evenals wat vaker handen (en deegroller en overige materialen) wassen. Zodra er ergens marsepein op vast zit, blijft alles plakken.

4

Je handen (en alles wat nog meer plakt) invetten met wat crisco helpt ook heel goed en anders handschoentjes (geen latex, plakt nog meer) gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

haha! hier heb ik dus ook last van! Ik zat al te denken: wat doe ik nu anders dan de andere keren???

Ik zal eens wat handschoentjes kopen! Bedankt!